onsdag 18 november 2009

2009-11-18

Anger management
Både måndagen och tisdagen har varit arbetsdagar när mitt inte direkt enorma tålamod har frestats till det yttersta. Vi har varit med på två mässor, varav den ena definitivt inte är enbart mitt ansvarsområde. Men - helt oväntat, eller? - de övriga två som var ansvariga har givetvis inte lyft ett finger för att bidra utan helt sonika väntat sig att jag ska lösa hela situationen. Det är verkligen inte OK och jag var arg så jag kokade igår förmiddag. Jag sa ÅR min mening men hon verkade inte ens uppfatta att jag var tvärarg även på henne. Ja ja nu är det över i alla fall. I morgon ska jag hålla en presentation på infomötet. Jag har vetat om det i över en vecka och jag har haft ångest sedan dess. Jag avskyr sånt här, även om det egentligen inte är farligt. Jag antar att jag är rädd att bli avslöjad som någon som inte kan någonting, eller så. Inte ett dugg logiskt men man fungerar konstigt ibland.

Tack och lov hade jag ett skönt träningspass att se fram emot efter måndagens bravader på jobbet. Det var skönt men extremt jobbigt och mina krafter höll inte hela passet igenom, dessvärre. Men det är bara ett skäl att träna mer och hårdare. Jag har tänkt på det, om jag hade mer fritid så skulle jag absolut vilja träna mer. Om jag inte jobbade alls skulle jag förmodligen kunna träna varje dag, för då skulle jag ju ha tid.

Jag och UP har kommit igång lite smått med att leta bröllopsfotograf. Vi har listat upp några alternativ som vi ska titta närmare på. UP är borta ett par kvällar nu men jag ska leta vidare och börja kontakta dem som är med på listan för att höra om priser och om de är lediga på vårt datum. Bröllopet har nästan tappat fart helt nu inför flytten men det måste vi ju ta tag i igen. Förutom bröllopsplaneringen har vi ett digert jobb framför oss med att förbereda inför visning av lägenheten med allt vad det innebär. Vi måste rensa ut något kopiöst mycket inför visning och försäljning och det kommer ta tid, men det är bara att göra det. Det är roligt också, det leder ju till något positivt i slutänden - vårt nya, fina hem!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida