tisdag 10 november 2009

2009-11-10

Lugnt och stilla
Jag vilar mig i form nu. Förkylningen är envis, den hänger kvar. Jag är bättre men fortfarande väldigt, väldigt trött. Efter att jag hade jobbat klart igår tog jag en promenad till Mörby för att handla ett par saker och kände mig helt slut när jag kom hem. I morgon måste jag ta mig till jobbet men idag är det hemarbete som gäller, precis som igår.

Jag varvar jobbet med att drömma om den nya lägenheten och fundera över hur vi ska inreda den. Något som känns extra kul är att nu kan vi faktiskt inreda på riktigt, inte bara drömma om det. Förut har jag skrivit listor när jag har hittat saker jag tycker om. Jag har antecknat var det finns och så, men jag har ju aldrig faktiskt köpt något utav det eftersom jag inte har vetat var och när det skulle kunna komma till användning. Men nu kan vi göra verklighet av det och det känns stort och spännande. Förväntningarna är höga. Jag hoppas verkligen att det här kommer att bli en förnyelse i vårt hem - att vi inte bara ställer dit exakt samma saker som vi har nu och så ser det likadant ut som förut, bara i en annan omgivning. Det är inte det jag drömmer om. Men vi får ta lite i taget.

Det kommer helt klart att bli fullt upp under det kommande året med både flytt, inredning av nytt hem och bröllop och långresa till Ecuador att planera. Spännande!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida