tisdag 3 november 2009

2009-11-03

Spinning around
Ännu en måndag är avklarad och gårdagens cykelpass var precis så överjävligt som jag väntat mig. AGl gick på hårt som bara den och jag kan ärligt säga att jag inte klarade att gå för fullt hela passet igenom - det fanns inte en chans. Vi tränade på att hitta balansen mellan hård träning och mjölksyra och det är lättare sagt än gjort att hamna på rätt nivå. Jag har alltför lätt att lägga på tungt motstånd och få stumma ben trots att hjärta och lungor orkar mer. Det är något att öva på. Efter cykelpasset körde jag några ryggövningar som kiropraktorn har rekommenderat men var så slut efter passet så även dessa enkla övningar tog på krafterna rejält. I kväll blir det styrketräning och i morgon cykel igen. Jag ska hålla mina tre pass i veckan vad som än händer!

Hemma blev det att vika tvätt, beställa födelsedagspresent till C, dammsuga och äta middag samt efterrätt - en tallrik glass kunde jag inte låta bli att proppa i mig efter träningen. UP gick på omvisningarna av båda lägenheterna på Lilla Essingen och nu lutar han mer åt lägenhet nummer två, den lite dyrare av dem. Det verkar i alla fall som att vi kommer att bjuda på dem så jag håller tummarna men vågar inte hoppas för mycket ändå.

Idag skiner solen faktiskt från en blå himmel - en av de där få novemberdagarna som faktiskt känns uthärdliga. Jag kör på som vanligt - jobb, träning och hemmmafix.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida