onsdag 4 november 2009

2009-11-04

Stark
Det är helt galet att det redan är november. Var tar tiden vägen?? Det känns som att det bara är några veckor sedan vi kom hem från Tanzania och allt vi upplevde där, och nu är det snart vinter igen. Det är verkligen sant att åren går fortare ju äldre man blir. Inte konstigt att man inte hinner med ibland!

Jag tog en sväng till Södermalm igår på lunchen för att köpa födelsedagspresent till UP, ett ministativ till hans kamera som han ska få av mina föräldrar. Jag passade på att gå in i Skrapan - premiärbesöket för min del. Där fanns inte särskilt mycket intressant att se men givetvis förälskade jag mig i en mörkblå parkas i lite längre, mer kvinnlig modell än många andra jag har sett. Jag som just bestämde att jag inte ska ha någon ny vinterjacka. Och dyr var den också, nästan 2 000 kronor. Jag ska tänka på saken...

Jag tränade body pump igår och det gick faktiskt väldigt bra. Jag la på tyngre vikter på bröstmuskler och axlar och klarade båda utan några gigantiska problem. Faktum är att när jag tränar känner jag mig både stark och vältränad. Däremot kan det vara si och så med den saken vid andra tillfällen, men generellt är jag faktiskt betydligt mer nöjd med min kropp nu än jag alltid har varit annars. Det är klart att jag skulle vilja bli lite smalare - det vill nog de flesta. Men bara en sån sak att jag numera kan gå omkring i korta kjolar utan att skämmas ihjäl för mina lår. det är ett stort framsteg för mig.

UP ägnade en stor del av kvällen igår åt att lusläsa årsredovisningar och information om de båda lägenheterna på Primusgatan. För egen del tycker jag att sånt är jättesvårt och krångligt så jag är glad att UP klarar det bättre. Han är mest inne på lägenhet nummer två medan jag för egen del kan tänka mig vilken som helst av dem. Båda har fördelar på sitt sätt. Dessvärre börjar jag känna nu att båda lägenheterna kommer att bli riktigt dyra att bo i och för mig är det en gigantisk stressfaktor - jag menar, en månadskostnad på 15 000-20 000 kronor kommer inte på fråga men samtidigt är det ju där priserna ligger. Det är helt sjukt och jag är nästan beredd att kapitulera och bara backa ur allt vad budgivningar heter och acceptera att vi kommer att bli kvar i vår lilla fula trea, som åtminstone har den fördelen att den är billig. Budgivningen lär komma igång idag så vi får se hur det går och hur långt vi vill vara med. Det är inte avgjort ännu!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida