fredag 20 november 2009

2009-11-20

Grå moln
Det känns som att det har regnat i flera veckor nu. Solen har kämpat sig fram vid några enstaka tillfällen men försvunnit lika snabbt igen och de grå tunga molnen tar över, regnet faller och faller. Inte konstigt att man blir trött, olustig och lite lätt deprimerad den här årstiden! Flera av de bloggare jag följer har skrivit om att de inte har någon inspiration eller lust till att skriva på sista tiden och kanske handlar det om årstiden och den allmänna sinnesstämningen, kanske handlar det om anledningen till att man skriver. För mig har skrivandet alltid fungerat som en ventil, precis om förr om åren när jag skrev dagbok. Det här blir lite som samma syfte för mig - jag tänker inte på vem som läser eller ens om någon läser utan det viktiga för mig är att få skriva av mig det jag behöver få ur huvudet, få rensa tankarna och förtydliga mitt liv för mig själv.

Jag styrketränade efter jobbet igår, body pump som var ovanligt jobbig trots att jag hade samma vikter som jag ändå har klarat av ett tag nu. Men jag var trött i kroppen på något sätt så nu är det dags att vila igen. Hemma åt jag en enkel middag och tog sedan itu med strykhögen - skönt att bli av med den även om den lika snabbt växer sig stor igen. Det känns som att vi ständigt tvättar och jag kan bara tänka mig hur det är för folk som har barn dessutom - deras tvättmaskiner måste ju gå nästan dygnet runt!

Jag övervägde att jobba hemifrån idag för att få det lite lugnare men bestämde mig för att åka in till stan ändå. Däremot tänker jag gå tidigt idag och faktiskt ge mig ut till några butiker och titta på brudklänningar. Jag började med det för länge sedan men kom av mig men nu ska jag sätta igång lite igen. Jag funderar på att köpa begagnat om jag inte hittar något bra till rimligt pris - att köpa en klänning i tiotusenkronorsklassen och sedan använda den en enda gång ligger inte riktigt för mig. Vid mitt förra bröllop hade jag en begagnad klänning och jag var jättenöjd med den så det är inga problem att göra samma sak igen. Men jag ska titta lite till som sagt - hittar jag rätt klänning till rätt pris så kan jag nog slå till på den i alla fall!

I helgen ska vi rensa hemma. Flytten närmar sig och därmed också försäljning och visning och inför det krävs ett jättejobb för att göra lägenheten attraktiv för potentiella köpare. Enligt mitt tycke skulle vi behöva rensa bort minst hälften av allt vi har i bostaden nu, men det är kanske inte helt realistiskt. Men vi ska börja med källaren i alla fall och försöka göra det bästa möjliga av situationen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida