torsdag 26 november 2009

2009-11-26

Resedrömmar
Jag har känt mig ganska bra efter kiropraktorbehandlingen igår, med undantag för en stund på eftermiddagen när jag däckade lite. Men idag är det bättre och även förkylningen går åt rätt håll så jag hoppas på träning i morgon. Jag gick en liten vända på stan efter jobbet igår medan jag väntade på UP, men positivt nog tyckte jag faktiskt att klädaffärerna var tråkiga och ointressanta för egen del. Jag är inte ute efter att handla något till mig själv och tyckte inte heller att jag såg något jag fastnade för. Det är ett bra tecken. Däremot såg jag ett par saker som kanske kan bli julklappar till UP - vi får se.

Vi hade tänkt laga en lyxmiddag igår men det blev lättare sagt än gjort eftersom vi inte kunde hitta rätt ingredienser, och de vi ändå hittade kostade hur mycket som helst. Nu förstår jag varför vi aldrig äter pilgrimsmusslor hemma... Till slut enades vi om att helt enkelt göra en god hemlagad pizza i stället. Det är inte det sämsta i och för sig! Vi gjorde två olika fyllningar, ena sidan med squash och sparris och andra sidan med champinjoner och fikon. Över hela pizzan hade vi skivad vitlök och tomat samt ruccolasallad. Det blev riktigt gott och självklart skålade vi i champagne före maten. En bra kväll ändå.

PR har lagt upp en massa underbara bilder från New Zealand och jag blir självklart så ruskigt sugen på att resa bort när jag ser dem. Hon verkar ha det hur bra som helst och landet ser extremt vackert ut. Åter igen tänker jag att jag lätt skulle kunna tillbringa resten av mitt liv med att resa och upptäcka världen - självklart ha en bra bas hemma, något som är min fasta punkt, men ändå - tänk att få tillbringa all tid jag vill med att resa och lära känna resten av planeten. Det vore fantastiskt. Jag kommer nog aldrig kunna få nog av det.

Vi har börjat diskutera bröllopspresenter lite. Jag är personligen helt emot att önska mig prylar. Vi behöver verkligen ingenting, tvärtom har vi för mycket av allt. Det perfekta för mig skulle vara att önska sig upplevelser eller kanske resebidrag, men lika gärna skulle jag se att gästerna i stället för presenter ger bidrag till välgörenhetsorganisationer som Djurens Rätt, WWF, Rädda barnen, Röda korset eller vad vi nu skulle välja ut för organisationer. Tyvärr är UP helt emot det här. Han menar att som gäst vill man ge en fysisk sak till brudparet, inte något som inte ens kommer dem till glädje personligen. I mina ögon vore det den finaste present jag kan tänka mig - att veta att vårt bröllop bidrar till att djur och människor får det bättre i världen. Ämnet är inte färdigdiskuterat ännu, tydligen.

Idag ska jag gå på behandling på Axelsons - muskulering, någon slags massage som fokuserar på triggerpunkter. Låter intressant. Efter det blir det en liten sväng för att titta på klänningar och hittar jag ingenting idag heller så ska jag börja kolla upp sömmerskor i stället. Dags att börja planera på allvar igen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida