fredag 4 december 2009

2009-12-04

Halka
Isen har lagt sig på gatorna nu. Varje år tycker jag det är lika läskigt. Jag har brutit båda handlederna varav det senaste brottet, på höger handled, var komplicerat. Jag har aldrig blivit helt återställd vare sig på vänster eller höger handled och är än idag rädd att det ska hända igen. Så jag tar mig fram med små geishasteg, håller mig i räcken och ledstänger och går hellre på gräset än på asfalten om jag kan välja. I morse var både jag och UP nära att halka omkull ett par gånger och hjärtat for upp i halsgropen men det gick bra.

Gårdagens träning gick halvbra, får jag nog säga. Jag höll mina vanliga viktnivåer, men det var vansinnigt jobbigt och det var på håret att jag orkade hela passet. Jag måste bli i bättre form, det märks tydligt.

I kväll åker UP iväg på kryssningen med Birka Paradise. Jag är glad att jag tackade nej till den - kryssningar är verkligen inte min grej och jag skulle nog inte ha speciellt roligt om jag hade åkt med. Bättre då att jag ägnar tiden åt mig själv - det kommer att vara tillräckligt fullt upp ändå, misstänker jag. Jag ska ägna kvällen åt att handla lite julklappar. Smillas tavla kom igår, och den var fin men inte så fin som jag hade väntat mig så jag måste komplettera med något mer känner jag. Sedan är det presenter till UP som jag ska passa på att köpa. Resten av familjen måste jag fundera på.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida