måndag 7 december 2009

2009-12-07

Födelsedagshelg
UP åkte iväg på Ålandskryssning i fredags så jag körde en egen hemmakväll, inte helt ovanligt efter alla hans resor de senaste månaderna. Men jag var inställd på att ha en bra kväll med eller utan UP så jag köpte med mig godsaker hem och korkade upp champagnen med bara katterna som sällskap. Jag hade en lugn kväll i soffan och tittade till och med en stund på Idol, vilket i princip aldrig har hänt förut. Jag fixar inte dokusåpor och alla deras släktingar! Men till mig förvåning fanns en kille kvar, Erik, som faktiskt var otroligt duktig - vilken röst och vilket framträdande! Nästa vecka är det tack och lov final för den här omgången och då hoppas jag att han vinner.

Lördagen var det klänningsjakt som gällde, och förutom det ägnade jag dagen åt att förbereda söndagens födelsedagsbrunch. Jag städade och fejade och storhandlade. Framåt kvällen kom UP och TF hem från kryssningen och mellanlandade hos oss en kort stund innan vi åkte iväg till NH med familj för julölsprovning. Där var en massa människor jag inte kände, vissa gamla vänner till UP och TF och vissa helt nya bekantskaper. I princip alla hade med sig barn och ljudvolymen var helt obeskrivlig med ett tiotal barn som rusade runt och skrek kvällen igenom. Inte riktigt min grej, om man säger så, och jag var glad och nöjd när vi åkte därifrån efter några timmar. Vi tog ut katterna på en liten kvällspromenad och sedan var det dags att sova.

På söndagen var det åter dags att gå upp tidigt. UP gratulerade mig med filmen Aristocats på DVD och biljetter till musikalen Cats, eller någon annan föreställning om jag hellre vill det. Jag ska välja ut något kul! Vi ägnade morgonen åt att förbereda brunchen och på förmiddagen dök min familj upp. Brunchen blev lyckad, maten var god och vi åt tills vi var proppmätta. Jag fick fina presenter: pengar, Melody Gardots CD, pocketböcker, filmen Harry Potter och halvblodsprinsen och vantar.

Resten av dagen blev lugn. Vi tog en promenad, AP kom över med blommor och stannade på en kort eftermiddagsfika. Vi åt middag, jag strök kläder och vi förberedde veckan. Jag har tittat vidare på bröllopsfotografer och har smalnat ner till två alternativ som verkar bra. Nu ska vi bara bestämma oss och sedan är det klart också. Skönt att kunna bocka av saker - det finns ju alltid så mycket mer att göra.

I morse fick jag svininfluensavaccinet på jobbet. Jag hade egentligen inte velat ta det idag, eftersom jag därmed kommer att missa träningen igen. Men nu är det i alla fall gjort. UP ska träffa två mäklare i veckan och sedan är det dags att boka in visning och fotografering. Tiden flyger iväg nu och vi kämpar för att hänga med i tempot.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida