torsdag 1 oktober 2009

2009-10-01

Brrrr
Nu är det oktober och det märks! På bara några få dagar har vädret gått från varmt och skönt till iskallt. Jag har hängt undan sommarjackorna men till och med min skinnjacka är i kallaste laget nu. Igår plockade jag fram handskar och mössa och i morse var det handskarna på när vi gick till jobbet - bara fem grader varmt! Det är bara att inse att sommaren inte kommer tillbaka mer i år utan nu när det höst och kyla vi har att se fram emot, och därefter vintern. Det är OK egentligen - jag ska som sagt bara vänja mig först. Stövlarna hoppas jag i alla fall kunna vänta lite till med men vi får se.

Gårdagen tillbringade jag på heldagsseminarium i Kista, men jag stannade inte hela dagen. Jag fick en dundrande huvudvärk och åkte hem på eftermiddagen. Det var skönt att komma hem tidigare än vanligt även om jag inte fick mycket gjort. Men kvällen kändes längre än vanligt ändå och det är aldrig fel.

Igår kväll fastnade jag framför datorn och olika webbsidor med brudklänningar. Jag hittade en helt ny designer, Ewie of Sweden, som gör i mitt tycke helt underbara, originella klänningar - så där rena och enkla som jag gillar dem men med en moderna touch och ovanliga detaljer. Jag hoppas verkligen att de går att få tag på här i Stockholm. Enligt hemsidan har de en återförsäljare här så jag håller tummarna för givetvis var det en speciell klänning som jag föll för som en fura. Jag hoppas få se den i verkligheten och att den motsvarar förväntningarna också.

I kväll blir det träning - jag kan inte säga att jag direkt längtar men det är bara att göra det och jag vet att jag kommer att vara nöjd efteråt. I morgon är det redan fredag igen - veckan har gått fort. Fredag innebär att det snart är helg och då kommer det vara full fart som vanligt. Vi ska beställa ringar, gå på Moderna Museet, bio hoppas jag, leta svamp, måla möbler och allt möjligt annat. Full fart, som sagt - men det gillar jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida