tisdag 29 september 2009

2009-09-29

Dags att gå över till höst
Jag har gått omkring i mina tunna sommarkläder och in i det sista försökt förneka att det nästan är oktober, och i oktober är det faktiskt definitivt höst. Idag inser jag att det inte håller längre - jag fryser som bara den och i morgon är det varmare jackan och plocka fram stövlarna som gäller. Jag gillar i och för sig hösten - det är bara det här eviga frysandet som jag inte riktigt kan med, men det är väl å andra sidan bara att klä på sig ordentligt och det har jag egentligen inte heller något emot - jag trivs bra i varma stickade tröjor och koftor, halsdukar, handskar, stövlar och fina kappor. Det är bara övergången jag brukar ha svårt för.

Igår tränade jag, ett bra pass i vanlig ordning. Musiken var tyvärr inte helt i min smak men det gick bra ändå. Hemma tog jag en ny vända med skrivbordet, som otroligt nog verkar behöva hela tre lager färg för att bli riktigt bra. Å andra sidan börjar det verkligen bli bra - hela rummet ser mycket ljusare ut på en gång. Det går faktiskt framåt för oss - igår la jag ut annonsen med mina gamla LP-skivor på Blocket och idag hörde en tjej av sig som faktiskt vill köpa min paljettkjol. Perfekt! Det går framåt ändå även om det inte alltid känns så.

Jag och UP har kommit överens om att beställa våra ringar den här veckan. Tiden bara går ju och ingenting händer men nu ska det bli av. Jag har bestämt mig för vad jag ska ha - det blir två likadana diamantringar med fadeninfattning, 5 mm vardera i bredd, en i rött och en i vitt guld. Jag tror det kan bli hur snyggt som helst, elegant och liksom rent på något sätt. Inget krafs, inte en massa smådetaljer utan rakt på sak - som jag gillar det.

Jobbet segar en del. Jag känner inte att jag har några roliga projekt att jobba med nu och det är kanske en del i det hela. Det ska bli bättre men just nu går det mycket på rutin. Jag vill egentligen inte börja söka nytt jobb redan nu - det vore för snart till och med för mig, jag har fortfarande inte hunnit lära mig allting här. Men om några år kanske - vi får se vad som händer till dess. Än så länge trivs jag i alla fall bra och det är huvudsaken.

Idag ska jag hem till KA på lunch och efter jobbet blir det en ny tur för att leta klänningar. Två butiker till ska jag hinna med - vi får se vad jag hittar den gången.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida