torsdag 24 september 2009

2009-09-24

Gamla vänner
Igår var en bra dag - jobbet rullade på och jag kom framåt med en del projekt. På eftermiddagen smet jag ut från kontoret en timme för att fika med CN som var i stan med sin lilla dotter AlN. Det är ganska otroligt - senaste gången jag träffade CN var hon höggravid och nu är AlN 11 månader gammal. Vi måste verkligen träffas oftare men jag tror också att det blir lättare nu när hon börjar jobba igen. Färingsö där hon bor ligger långt bort och hon är nästan aldrig i stan nu när hon är mammaledig. Men det blir bättre sen! Då ska vi träffas minsann!

Efter jobbet blev det träning - ett bra pass även om jag inte gick helt för fullt hela tiden. Det är lustigt, det har nog säkert tagit ett år efter att jag har gått på samma pass vecka efter vecka efter vecka. Men nu är jag med på ett annat sätt, jag hälsar på folk när jag kommer dit, man ler, känner igen varandra, peppar varandra på ett annat sätt. Det tar tid men det händer.

Efter träningen åkte jag hem till PH som var ensam hemma. Vi åt middag och pratade på som vanligt och när det var dags att åka hem kände jag som vanligt att tiden inte räcker, att vi aldrig hinner prata färdigt - det finns alltid mer att säga. Som vanligt är jag grön av avund inför PH's och CE's tomma, moderna, luftiga lägenhet - för mig är det helt fantastiskt att de har kunnat slå ihop två bostäder i en och ändå ha så mycket plats över, till skillnad från oss. Jag måste se till att UP får komma dit någon gång också, bara för att se hur man faktiskt kan ha det även om man flyttar ihop. Jag kom hem sent och hann inte göra mycket mer än att packa om väskan innan jag kraschade i säng. Idag är det i alla fall torsdag - en dag till och sedan är det nästan helg. I morgon jobbar jag hemifrån - så skönt det ska bli!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida