torsdag 17 september 2009

2009-09-17

Andas ut
Förutom att jag har fått tillbringa kvalitetstid med Maja så har veckan i stort sett varit ganska tråkig. Jag har inte känt mig riktigt inspirerad, eller snarare har jag känt mig splittrad - försöker fokusera på jobbet men tankarna far åt alla håll. Bröllopsplaneringen tar mycket mental tid i anspråk. Det blir bra efter helgens rundtur på de ställen vi har kvar att välja mellan - efter det kommer vi kunna bestämma oss definitivt och då är en viktig del av planeringen avklarad.

Jag har typiskt nog också börjat vela när det gäller mitt ringval. Nu funderar jag på att bara ha två ringar med stenar. Det är ett jättesvårt val, och viktigt! Jag ska ändå leva med det hela mitt liv så det måste ju kännas rätt. Grundidén har jag klar men inte resten, inte finliret. Det verkar som att jag måste ta en provrunda till i alla fall.

Jag körde ett cykelpass igår efter jobbet. Det var otroligt jobbigt - jag fick verkligen kämpa och ge allt, men tyvärr var det bara inte lika roligt som i måndags. Jag kan inte sätta fingret på vad som saknas - det är bara något hos vissa instruktörer som gör att folk höjer sig ett snäpp till, får dem att ge mer än de tror de kan. Vissa har det och andra inte, hur bra de än är egentligen.

Kvällen i Rotebro blev lugn. Jag umgicks med Maja, slappade i soffan, pratade med C och med UP. Det verkar ha gått bra för honom att vara själv med katterna i ett par dagar. Nu är det äntligen torsdag och sedan är det snart helg igen som tur är.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida