måndag 21 september 2009

2009-09-21

Effektivt och konstruktivt, åtminstone delvis
I fredags bestämde jag mig i sista minuten för att gå på after worken med gamla kollegorna från Telia. Med facit i hand är jag glad att jag gick dit - det var faktiskt riktigt roligt att träffa alla gamla vänner igen. Det är väl bara att inse att så bra jobbkompisar som där kommer jag nog aldrig att få igen, även om jag är glad att jag valde att sluta när jag väl gjorde det. Jag var klar med det jobbet men det betyder ju inte att jag måste vara klar med vännerna. Jag ser redan nu fram emot nästa tillfälle.

UP var hemma hos JBe på fredagkvällen, tillsammans med US och MB. Jag inbillade mig att han skulle komma hem ganska tidigt precis som jag, men han dök inte upp förrän efter midnatt. Av någon anledning gjorde det här mig helförbannad och jag var tvärarg nästan hela dagen även på lördagen. Jag tror ärligt talat inte alls att det egentligen hade med fredagkvällen att göra, men däremot triggade händelsen igång gamla känslor, gammal vrede som i sin tur bara gjorde dagen värre och värre. Lördagen blev helt enkelt inte alls som vi hade tänkt oss.

Vi åkte iväg tidigt på förmiddagen för att titta på festlokal på Villa Källhagen. Jag hade stora förväntningar - jag såg för mig den ljusa restaurangen med uteplatsen, stora fönster och glittrande vatten - och blev grymt besviken. Den festlokal vi blev visade var en mörk, tråkig lokal en trappa ner - förvisso med egen uteplats men ändå, bara fönster åt ett håll, ett minimalt, mörkt dansgolv där vi knappt skulle få plats att dansa ensamma en gång. Den såg ut som en ordinär, tråkig konferenslokal och kändes ungefär lika lockande så det var ett enkelt val att tacka nej till den. I och med det åkte vi inte ens och tittade på Djurgårdskyrkan utan tog oss i stället vidare till Södermalm och Långholmen för att besöka Carlshälls gård, som är vårt andra alternativ. Den kändes klart bättre - perfekt läge, ombonad och mysig på en egen udde. Villkoren kändes mer flexibla än på Källhagen och personalen verkade tjänstvillig och trevlig på ett annat sätt. Just nu lutar det åt att vi kommer att bestämma oss för den lokalen under förutsättning att alla praktiska detaljer fungerar bra. Däremot har vi inte bestämt oss för kyrkan ännu - det står mellan Katarina och Allhelgona, stor och vacker eller liten och mysig. Vi måste bestämma oss omgående men den här veckan blir det nog svårt eftersom UP åker till Paris med AP och är borta från onsdag till söndag.

Efter lördagens haveri med gräl och ilska och bråk blev kvällen ganska matt. Vi lagade pizza, satt i soffan, gick ut med katterna - inte så mycket mer. Det är svårt att komma framåt när man inte har någon energi kvar.

Igår var det ännu en strålande varm septemberdag - rena sommaren, kändes det som. UP ville testa sina nya löparskor så vi åkte ut till Altorp. Jag gick en sväng i skogen och letade svamp, men hittade knappt något alls, medan UP sprang. Resten av dagen var vi hemma, storstädade, plockade undan och lagade mat. På kvällen kom SS över på middag. Jag bjöd på min goda lax och plommonpaj till efterrätt. Allt var supergott och vi tittade på en massa Tanzania-bilder också, mindes och berättade. Det var en lyckad kväll. Det tar tid att få gamla vänner och jag är glad att SS är en av dem som har stannat kvar genom åren.

Idag ska jag förhoppningsvis sälja min paljettkjol om allt går vägen. Sedan är det veckans bästa träningspass på kvällen och så är vardagen igång igen. Jag hinner aldrig landa riktigt under alla dessa dagar som bara försvinner.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida