måndag 17 augusti 2009

2009-11-17

Ibland går tiden för sakta...
... och ibland går den för fort. På helgerna går det alltid för fort. Arbetsveckorna däremot tar aldrig slut verkar det som. Förra veckan, min första jobbvecka efter semestern, var ändlös, evighetslång, och det är bara början.

Efter jobbet på fredagen gick jag ner till Kaplans för att prata ringar med deras duktige guldsmed. Han verkar ha järnkoll så det känns bra att anlita dem även den här gången. Jag trodde att jag visste precis vad jag ville ha, men nu när jag väl har varit där och funderat så är jag osäker. Jag vet att jag vill ha två ringar med stenar med fadeninfattning, höga och flacka. Så långt är jag med. Men sen då? Ska jag ha två likadana ringar i vitt guld med en slät i rött guld emellan? Eller ska jag ha bara två likadana diamantringar? Ska de i så fall vara i vitt eller rött guld eller en av varje? Eftersom jag hade rött guld förra gången är jag sugen på vitt nu, men frågan är om jag bara ska ha det eller om jag ska blanda. Det är svårt, svårt, och ju bredare ring desto större stenar och ju större stenar desto dyrare blir det också. Jag måste prova fler gånger, måste fundera mer, helt klart. Efter Kaplans mötte jag UP och vi gick till Hötorget där vi träffade TF. Vi gick och åt på Galways och såg sedan Ice Age 3 på bio. Den är gjort i 3D-teknik och var hur rolig som helst - vi skrattade nästan utan avbrott hela filmen igenom. En perfekt kväll!

På lördagen gick vi upp tidigt och åkte och hämtade mamma. Vi åkte iväg till Vaxmora för att plocka blåbär, och hade vi bara haft tid och ork så hade vi lätt kunnat gå där hela dagen. Det fanns hur mycket blåbär som helst - vi fick ihop sammanlagt 6 liter på bara ett par timmar och då tog vi ändå en fikapaus dessutom. Resten av eftermiddagen satt vi och rensade blåbär och frös in. På kvällen var det festdags igen - EB fyllde 35 år och skulle ha partaj hemma. Vi från jobbet möttes först upp på Gerdas för en drink. Det var första gången för i år som jag var där och jag har inte saknat det alls. Vi var där tidigt och det var nästan inget folk men framför allt kändes det ändå skönt att få gå därifrån efter en drink. Festen hos EB var rolig - mycket trevligt folk varav jag ändå mest fastnade med dem jag kände sedan tidigare. Mycket vin blev det förstås och på söndagen mådde jag allt annat än bra, precis som det ska vara.

Söndagen var seg och långsam och jag piggnade inte till förrän på eftermiddagen. Då tog vi oss ut till Altorp för att plocka svamp. Mycket blev det inte, men vi fick ihop en lagom portion med gula kantareller och trattkantareller som vi åt till middag. Jag tog ut katterna en sväng, vi gjorde en blåbärspaj och jag tog mig an strykhögen till sist - sen var helgen slut.

I morse lämnade vi Saga hos veterinären och jag vet inte vem av oss som har mest ångest - hon eller jag. Troligen är även Tuva lite orolig eftersom hon är helt ensam hemma hela dagen vilket hon inte är van vid. Jag önskar att operationen ska gå bra och att det inte ska vara några problem efteråt heller. Idag får tiden gärna flyga fram för min del.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida