onsdag 8 juli 2009

2009-07-08

Besök av C
Igår var det riktigt segt på jobbet. Det har börjat lugna ner sig rejält och jag satt en stor del av dagen och letade hotell på Zanzibar. Det är under de lugnare dagarna som man får passa på. På eftermiddagen mörknade himlen allt mer och jag fick en blixtrande huvudvärk. Lagom till jag skulle gå från jobbet öppnade sig himlen totalt och det blev ett riktigt skyfall över Stockholm, som förvisso snabbt gick över.

I Mörby mötte jag C som skulle komma med hem till oss för att färga mina ögonfransar. Hon har aldrig varit där så det var på tiden förstås, och faktiskt var det också riktigt skönt att hon kom ensam, utan vare sig man eller barn. Man umgås på ett annat sätt då. Vi åt middag och tog sedan en promenad med UP vid Edsviken innan det var dags för C att åka hem. Hemma körde jag ett varv med storstädning - bra att passa på när katterna nu har åkt iväg med RL igen. Jag undrar hur de har det. Troligvis är de rädda eftersom de är i en konstig miljö med andra katter och främmande människor. Jag hoppas att det blir bättre i alla fall, men vi får se. Det vore så skönt om de kunde slippa katthotellet.

Efter städningen kom vi igång lite mer med packningen och gick dessutom igenom de hotell det har kommit svar ifrån. Vi bestämde oss för två olika som jag nu har bokat. Skönt att det är klart - nu är det bara att bli klar med packning och utrustning också. Två dagar till - sedan är det dags.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida