onsdag 24 juni 2009

2009-06-24

Shopaholic
Jag har för länge sedan tänkt tanken att jag har ett shoppingberoende och den tanken är förstärkt nu efter att jag igår köpte ännu fler kläder som jag egentligen inte behöver. Jag är på sätt och vis nöjd med plaggen jag köpte, men jag är inte nöjd med det faktum att jag alls köpte dem. Jag är inte nöjd med mig själv nu, jag har dåligt samvete och önskar att jag kunde låta bli att handla så mycket. Jag borde ha lärt mig vid det här laget - hur mycket jag än köper så kommer jag inte bli nöjd. Jag vill ändå ha ännu mer, för det är så jag fungerar. Jag måste hitta ett sätt att bryta mönstret, att låta bli att handla kläder. Låta bli att ens gå in i alla de där affärerna som lockar alltför mycket. Det är inget bra mönster att leva efter, även om jag nu för en gångs skull i livet har så pass bra ekonomi att jag har råd. Det är ingen ursäkt, tvärtom. Jag borde spara desto mer i stället. Jag måste skapa en förändring nu på en gång. Träna på att gå på stan utan att gå in i butikerna. Det är det som krävs, antar jag. Bryta mönstret, bryta ovanan. Stärka karaktären och bli en bättre människa.

Jag har inte fått något svar från resebyrån i Tanzania angående hotellkostnaden. Det stör mig lite och jag hoppas att hon hör av sig under förmiddagen. Jag kommer att gå och betala safari och vandring nu på lunchen men jag kommer inte betala hotellet om jag inte vet vad som gäller och varför priset hon har gett oss är högre än det vi fått från hotellet.

Igår kväll hade jag en massagetid inbokad hos JP's kontakt, en ung kille som också jobbar som personlig tränare. Vid första anblick kändes det lite konstigt att ha en kille som massor, men jag tänkte snabbt om och kom fram till att han sannolikt har sett så pass många avklädda människor så det är totalt odramatiskt. Det är ju trots allt hans jobb. Massagen var skön i alla fall och resulterade i både huvudvärk och träningsvärk - väntat och välbehövt.

UP är i Dalarna med jobbet så det blev en egen kväll hemma igen. Jag åt middag och slappade i soffan, tog ut katterna och tvättade. En vanlig kväll, igen, som vanligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida