onsdag 10 juni 2009

2009-06-10

Flashback
Jag har varit en så duktig kund och köpt så mycket giveaways från en leverantör så jag blev bjuden på lunch på Bistro Jarl idag. Han är en trevlig och rätt så rolig person så jag tackade ja och maten var ju jättegod, men.... jösses. Lunchen fick mig att tänka på tidigare misslyckade dater på den tiden jag var singel - killar som pratar och pratar om sig själva hela tiden och verkar mer eller mindre totalt ointresserade av den de träffar. Han ställlde knappt en enda fråga om mig, kollade av telefon och sms och jag vet inte allt hela tiden. Kort sagt, hade det varit en date hade jag aldrig i livet gått med på att träffa honom igen. Så kan det vara.

På vägen tillbaka till kontoret tog jag en sväng in på MQ och kom givetvis - dessvärre - inte därifrån tomhänt. Ett korall-orange linne och ett par ljusblå jeans blev det och på något sätt var det nog psykologiskt viktigt för mig med jeansen, även om jag verkligen inte kan säga att jag absolut behöver dem. Jag har massor av jeans och jag använder dem flitigt. Men - för mig är det alltid jättesvårt att hitta jeans som jag ser bra ut i. Jag har kraftiga lår och rumpa och förhållandevis smal midja så det är helt enkelt ett hopplöst projekt att hitta passande byxor. Bara under de senaste dagarna har jag provat och provat det ena paret som har varit värre än det andra, om jag nu alls har kunnat få dem på mig. De här som jag slog till på nu var på rea och de passade faktiskt bra, så de fick följa med - bra som sommarjeans, får jag tänka. Jag shoppar verkligen på tok för mycket och det är jag fullt medveten om. Man kan bara undra vilka hål det är jag försöker fylla, egentligen.

I kväll blir det cykelträning, middag och sedan förhoppningsvis dags att boka vår Tanzania-resa. Det måste hända nu!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida