torsdag 28 maj 2009

2009-05-28

Vardagstrött
Igår var en riktigt vanlig, tråkig vardag. Det roligaste som hände var att jag fick ett ryck på lunchen och gick och köpte inte mindre än fyra nagellack i olika färger. Jag är egentligen urusel på att använda färgat lack på fingrarna men vill ändra på det så det här är ett steg i rätt riktning. Nu gäller det bara att jag ser till att använda dem också. Tånaglarna är en helt annan sak - där använder jag alltid lack och byter färg minst ett par gånger varje månad. Det har blivit min grej, kan man säga.

Efter jobbet var det träning igen - veckans sista cykelpass som var lika tufft som alltid. PA har förvarnat om att hon kanske skulle jobba sin sista vecka nu men igår sa hon att hon inte hade bestämt sig ännu. Jag håller tummarna för att hon klarar att fortsätta lite till för utan henne blir cykelpassen helt enkelt inte desamma. Jag tog en liten butiksrunda efter träningen och provade några saker men det var inte mycket som föll mig i smaken. Det mest intressanta var en blå-vit-randig kavaj på Zara som satt perfekt. Jag är annars ingen större användare av kavajer men den här var så pass snygg att den är värd att fundera på. Nackdelen med kavajer för mig är ofta att de får min rumpa att se gigantisk ut jämfört med midjan, och så är det ju också i verkligheten. Det är den bittra sanningen helt enkelt.

Hemma blev det en lugn kväll. UP var borta och jag däckade med middag i soffan och blev förstås sittande alldeles för länge. Det är en dum strategi - jag borde verkligen sitta och äta i köket i stället även om jag är själv. Då äter jag mindre och det går fortare. Mycket bättre, helt enkelt. Jag tog en sväng ut med Saga - Tuva ville vara inne i kväll också - och tvättade lite men förutom det blev inte mycket gjort. Min lista av uppgifter att fixa bara växer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida