måndag 18 maj 2009

2009-05-18

En helg i maj
I vanlig ordning har helgen försvunnit fortare än jag hunnit blinka. Jag tränade efter jobbet i fredags men eftersom jag fortfarande inte kände mig helt frisk så tog jag det lite lugnare än vanligt. Idag är jag på topp igen så i kväll blir det hårdträning som vanligt. UP skulle bort på Rotaryfest i fredags så jag fick ställa upp och skjutsa honom dit innan jag kom hem. Jag tillbringade kvällen hemma med en god middag och bara slappade.

På lördagen var jag som en zombie - totalt energilös. Jag fick inte mycket gjort, vi fixade undan med lite saker hemma bara och tog en kort promenad till Mörby för att handla middag framåt kvällen. UP pratade med US och fick höra att han och AN har gjort slut. Jag är väldigt förvånad - inte för att jag känner någon av dem väl eller har pratat med dem men det verkade ändå funka bra och jag hade snarare väntat mig att de skulle vara nästa par ut att förlova sig eller gifta sig eller bli gravida. Men inte den här gången alltså.

Vi tittade på Melodifestivalen på kvällen och det var en lång och segdragen historia. Vissa låtar var ganska bra, vissa var faktiskt riktigt bra och vissa var riktigt dåliga. Precis som jag väntat mig gick det katastrofalt dåligt för Sverige och den norska vinnaren förstår jag fortfarande inte storheten i - jag tycker den är fruktansvärt dålig. Men det är jag det....

Igår var det söndag och visningsdags som de flesta söndagar. Vi tittade på tre treor i Kristineberg och Fredhäll. Den första var OK men inte mer - egentligen inte bättre än den lägenhet vi har idag och då känns det inte motiverat att byta. Den andra var jättefin - inredd och renoverad precis i min smak. Men den låg för nära motorvägen, bullret hördes precis hela tiden och så pass mycket att man knappt kunde vara på balkongen. Den tredje lägenheten var också fin, väl renoverad och med bra läge - men trots det var det något som fattades där också.

Vi har börjat fundera på ett nytt spår och det är nyproduktion. Det byggs massor nu, i Hornsberg och Lindhagen, och när vi väl börjat undersöka saken närmare så visar det sig att en nybyggd fyra i Hornsberg faktiskt är billigare än en äldre fyra på Lilla Essingen, till exempel. Det gör genast saken intressant och det är helt klart ett spår att titta närmare på. Nu är det ju långt ifrån säkert att vi ens kan få en lägenhet här. Det kommer in massor av intresseanmälningar för dessa ännu inte byggda lägenheter och det kan mycket väl hända att vi är för sent ute. Men som sagt, intressant är det helt klart.

Vi storhandlade på vägen hem och framåt kvällen kom mina föräldrar över för att äta middag. Vi bjöd på gazpacho, min lax med cashewtäcke och sherrysås, och till efterrätt en jordgubbspaj med marängtäcke. Det blev en trevlig kväll faktiskt, inga konflikter utan allt funkade bra. Efter att mina föräldrar hade åkt tog jag och UP en promenad längs Edsviken innan det var dags att sova. Det känns bra nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida