fredag 8 maj 2009

2009-05-08

Spänn musklerna!
Det är fortfarande mycket på jobbet och ingenting tyder på att det kommer att minska inom någon snar framtid - snarare rullar det på i allt snabbare takt. Det är positivt men jag vill också känna att jag blir klar med någonting i stället för att arbetshögen bara växer sig allt större.

Jag styrketränade efter jobbet och det gick helt otroligt bra - jag la på tyngre vikter på alla muskelgrupper utom axlar och mage och klarade det utan problem. Faktiskt kände jag mig både smal, snygg och vältränad igår och jag ska minsann se till att hålla fast vid den självbilden. Den får mig att må klart bättre än tanken på att ständigt vara för stor, för tjock, för ful och allt annat negativt jag kan komma på.

Jag har lyckats bli osams rejält med RL på grund av katterna. Det är jättetråkigt och jag ser just nu ingen lösning på frågan. RL's förslag att omplacera dem tänker jag inte ens fundera på. Katterna tillhör min familj och jag har aldrig tvekat om att jag vill ha kvar dem hos mig. Däremot har jag önskat mig att kunna få avlastning och dela tiden med RL, men det går han alltså inte med på längre. På sitt sätt ställer han alltså ultimatum nu - han tänker inte ha dem hos sig fler gånger efter sommaren och hans besked till mig är alltså att om jag ska ha kvar katterna så får jag ta dem själv, annars är det omplacering som gäller. Eftersom jag inte kommer att omplacera dem så får jag alltså ta ansvaret själv i fortsättningen. Där blir det också ett problem eftersom UP vägrar gå med på heltid. Jag vet inte vad det är som spökar hos honom - är det prestige eller vad?

Mitt största problem med katterna är att andra har problem med dem. Hade det bara varit upp till mig och hade jag vetat att jag kunde få avlastning när det behövs, till exempel om jag ska resa bort, så hade jag kunnat tänka mig att ha dem alltid, men där sätter UP stopp. Jag vet inte vad vi ska göra nu eller vad nästa steg blir. Jag har tidigare kommit överens med RL om att han ska ha katterna hos sig nu i maj och han ska ta dem från i morgon, men för mig känns det inte bra att lämna katterna hos honom och hans hemska sambo nu när jag vet att de inte ens är välkomna dit. Det är ett moment 22.

Vårt bostadsletande har hamnat i stiltje nu eftersom det knappt är något ute till försäljning nu heller. Jag trodde att det skulle lossna nu till våren men det är fortfarande lugnt. Troligen blir det inte några visningar den här helgen heller. Vi får se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida