tisdag 5 maj 2009

2009-05-05

Höj tempot
Igår kom jag igång med cykelträningen igen efter en veckas uppehåll. Det var roligt som vanligt, ett skönt pass där alla fick köra efter eget huvud. Det är det jag gillar med PA's klasser - att alla är självständiga och rutinerade och kan köra på efter eget tempo och ändå jobba på stenhårt. Det är en klar skillnad mot andra cykelklasser jag har gått på. Där handlar det mer om att göra som instruktören säger och följa låt efter låt. Jag kommer verkligen att sakna PA' klasser när hon går på mammaledighet, men jag är å andra sidan glad för varje vecka jag kan fortsätta att träna för henne.

Idag ska jag gå till Åhléns och reklamera min svindyra Dior-mascara. Visst, jag får lika fina ögonfransar av den som av någon annan mascara, men vattenfast är den absolut inte. Efter träningen igår satt mascaran överallt utom på ögonfransarna. För 280 kronor och av ett så pass exklusivt märke förväntar jag mig högre kvalitet än så. Det blir att kräva pengarna tillbaka, helt enkelt, och gå tillbaka till Max Factor igen. Den är inte heller perfekt, men det är absolut inte sämre och den kostar hälften så mycket som Dior.

Det är mer att göra på jobbet nu och det är positivt. Jag jobbar bättre när jag har mycket att göra och hela dagarna blir roligare. Vår semesterplanering har inte riktigt kommit igång ännu. Vi har nästan spikat vilka veckor vi ska vara lediga men inte något mer exakt än det, annat än att vi siktar mot Tanzania i fyra veckor. Jag har sökt RL gång på gång för att prata om katterna men han verkar undvika mig för jag får inga svar från honom. Jag vet att han är dålig på att höra av sig, men det här är ovanligt till och med för honom.

Vårt hem förbättras sakta men säkert. Vi rensar kontinuerligt, vi tar bort och lägger till. Idag kommer den nya spisen äntligen och det är också ett framsteg. Det är trist att vi inte kommer iväg till vår nya bostad någon gång, men jag tänker att de förändringar och utrensningar som vi gör nu kommer åtminstone att göra nästa flytt lättare. Vi kommer att ha färre prylar, även om vi fortfarande har alldeles för mycket. Men det blir i alla fall bättre och bättre.

Den här veckan är fullbokad varje kväll. Träning måndag, onsdag och torsdag. Träffa TT i kväll och träffa NM på fredag. Det blir skönt med helgen när jag och UP kan få lite kvalitetstid tillsammans.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida