fredag 24 april 2009

2009-04-24

Musikalkväll
Igår var jag med hela UP's familj och såg musikalen My fair lady på Oscarsteatern. Vi började med en underbar italiensk middag på Dolce Vita och rullade sedan proppmätta tillbaka över Kungsbron för att se musikalen. Skådespelarna var duktiga, absolut, men musikalen och handlingen kändes ändå föråldrade, lågt tempo och halvseg föreställning med få höjdpunkter. Det blev alldeles för sent i säng och idag är jag tröttare än tröttast.

Idag är det lyckligtvis fredag och faktiskt en riktigt varm och skön dag. Sommarvärme utlovas till helgen och jag ska passa på att hänga undan min svarta kappa och plocka fram skinnjackan i stället. Det är verkligen dags nu.

JP har ställt in vår lunch idag - stressad på jobbet som vanligt. Trist och jag antar att hon får föreslå en ny date i stället. Kvällen blir nog lugn för min del. Jag ska gå en sväng på stan efter jobbet - titta på mattor på Mio och kanske försöka hitta en bra vardags-t-shirt också. En puderrosa är jag sugen på. Dessutom ska jag lyxa och köpa hem fina vita tulpaner från Hötorget så att det blir helgfint. Kanske slår jag dessutom till på duschdraperiet med medaljonger också när jag ändå är på gång. Jag har miljoner inredningsdrömmar som bara väntar på att besannas - någon dag.

Helgen kommer att betyda lite fixande för oss. Vi måste komma till skott och beställa ny spis och nya sommardäck till bilen. Sedan skulle vi behöva ta oss till Ikea för att titta på ny hallmatta och köpa in fler mappar och CD-lådor till bokhyllan. Någon enstaka visning blir det nog på söndag men förutom det hoppas jag att få mycket tid utomhus i solen. Äntligen är värmen här!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida