torsdag 23 april 2009

2009-04-23

Ännu en vardag
Igår kväll låg budet på fyran på Lilla Essingen på 5,4 miljoner. Det är helt galet. 5,4 miljoner för en lägenhet!! Det känns helt vansinnigt. Men det är så, alltid finns det någon som bara har bestämt sig, kosta vad det kosta vill. Vi är inte där och med andra ord blir vi utan ny bostad ett tag till. Det har nog gått ungefär ett och ett halvt år sedan vi först började söka efter en bostad. Nu har vi förvisso inte letat konstant hela tiden utan tagit lite pauser, men ändå. Att det kan ta sådan tid. Det hade jag aldrig väntat mig.

Det var hårdträning igår också, samma upplägg som i måndags med intervaller på en minut i taget genom hela passet. Det var grymt jobbigt men jag och de andra kämpade på som vanligt, hojtade och skrek och drev på varandra hela vägen in i mål. Det är så otroligt roligt, en så fantastiskt skön känsla att få ta ut sig så där totalt. Jag är aldrig så intensivt närvarande i nuet som under de träningspassen. Det är magiskt, varje gång.

Jag har pratat med RL igen och det verkar som att det kanske kan lösa sig med sommarsemestern ändå. Ingenting är ju spikat, men det finns i alla fall en öppning som det ser ut nu. Jag håller tummarna. Det är hög tid för mig och UP att boka vår resa snart, om vi nu ska komma iväg på drömresan. Jag är otroligt laddad, det är en sak som är säker!

Våra vardagsbestyr verkar aldrig ta slut. Nu är det en ny hallmatta som är det största behovet. Sedan funderar jag också på att byta ut vårt fula duschdraperi, men jag är kluven på samma gång. Det kan ju bli så att vi flyttar till en bostad där vi inte har användning för ett draperi och då har vi lagt ut pengarna i onödan, även om det inte är några jättesummor. Men just nu känns det som att vi kan komma att bli kvar i Danderyd ett tag till och då kan det ju vara värt att ändå göra det bästa av situationen. Det tål att tänka på i alla fall. Jag har miljoner drömmar om vårt nya hem, men allt läggs på is, månad efter månad.

I kväll ska jag och hela UP's familj gå och se My fair lady, som AP har gett alla i present. Jag är egentligen inte jätteintresserad av att se den, men vem vet, jag kanske blir positivt överraskad. I morgon är det äntligen fredag igen - ännu en helg. Den ser jag fram emot.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida