tisdag 21 april 2009

2009-04-21

Dags att bjuda
UP tog med sig AP på omvisningarna på Lilla Essingen och Kristineberg igår. Som väntat kom han fram till att han inte vill bjuda på lägenheten i Kristineberg. Det är ungefär samma känsla om jag själv har haft. Hade den legat högre upp i huset hade det varit en helt annan sak. Nu får det vara. Däremot är UP fortfarande väldigt intresserad av lägenheten på Lilla Essingen. Det han såg på kvällsvisningen igår var att lägenheten inte har kvällssol, åtminstone inte på sommaren när solen går ner i väster. Då hinner den sticka iväg runt hörnet av huset och ön och lägenheten ligger i skugga. Där får man göra ett val. Vill man ha en lägenhet med kvällssol så exponeras man i stället mot motorvägen och då blir bullernivån en helt annan. Har man en balkong med massor av buller är kvällssolen kanske inte så väldigt attraktiv ändå, eftersom man inte kan njuta av den på samma sätt i alla fall. Jag älskar kvällssol, men läget på den här lägenheten är ändå så otroligt bra så jag kan leva utan den mot att i stället få ett tystare läge. UP vill i alla fall bjuda på fyran på Lilla Essingen och jag drömmer intensiva, levande drömmar om att bo där samtidigt som jag är beredd på att bli besviken ännu en gång. Det är läskigt att hoppas på något så stort.

Träningen igår var fruktansvärt rolig, och jobbig. PA tog hjälp av AG som medinstruktör och han är nog den enda instruktör jag har mött som kan matcha henne när det gäller att få deltagarna att ge allt. Jag hoppas intensivt att det ska bli han som tar över hennes klasser när hon blir mammaledig, men vi får se. Han har ju andra pass också så frågan är om det går ihop. Men önska kan man ju. PA hade utlovat supertuff träning efter två veckors återhämtning, och tufft blev det. Klassen delades in i två lag som hela timme igenom turades om att växeldra och spurta en minut i taget. Det var jobbigt och otroligt kul och jag kände att återhämtningen hade lönat sig. Trots att jag var slutkörd när passet var slut hade jag ändå energi kvar.

Annars blev det en lugn kväll. Jag och UP pratade boende och jag tog ut katterna på en liten promenad. Jobbet känns OK nu och kanske är min energi på väg att vända till sist.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida