onsdag 8 april 2009

2009-04-08

Onsdag igen
Igår tränade jag body pump på kvällen. Det var alldeles för länge sedan sist och faktum är att det var urjobbigt - jag orkade med nöd och näppe genom hela passet. Jag har inte direkt träningsvärk idag men känner mig ändå tung i kroppen på något sätt så det passar mig bra att kvällens cykelpass kommer vara lite lugnare, precis som i måndags. Det är veckans sista träning, efter det här blir det bara promenader förhoppningsvis ute i solskenet.

Gårdagkvällen blev för övrigt ganska lugn. Vi åt en enkel middag och jag gick ut en sväng med Saga. Annars var det bara hemmajobb - UP fortsatte med bokhyllorna som börjar bli riktigt fina nu och jag vek tvätt och putsade mina stövlar. Jag hade tänkt lägga undan dem i källaren för den här vintern, men i morse var det så kallt så de fick åka på igen till min förtret.

I kväll blir det tjejträff efter träningen. Dessvärre är mina förväntningar på kvällen inte riktigt överensstämmande med verkligheten har det visat sig. Vi hade pratat om middag och några glas vin, men nu verkar planen snarare vara massor av fördrinkar och middag hemma hos EB. Efter det blir det utgång till 3-4 olika barer. Jag vet hur dödstrött jag brukar vara efter träning och den här kvällen lär knappast vara ett undantag, så de här nya kvällsplanerna känns inte helt realistiska för mig. Visst, gärna middag hos EB, det blir nog toppenbra, men jag kommer nog att hoppa över utgången. Jag måste orka i morgon också.

Det här med flytten har blivit som en fix idé hos mig nu, sedan de förra visningarna. Jag vill flytta nu, nu, nu! Jag längtar ihjäl mig efter att få inreda ett nytt hem, få komma till en plats med ljus och luft och rymd. Jag längtar efter att få göra min dröm till verklighet till slut. Någon gång måste det hända.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida