tisdag 31 mars 2009

2009-03-31

Galet jobbigt
Gårdagens cykelpass var bland det värsta jag har varit med om. Jag körde på så att jag fick blodsmak i munnen och mot slutet av passet var jag nästan på väg att tuppa av. Hela kvällen efteråt var jag fullständigt slutkörd och orkade inte göra mer än att laga en enkel middag och däcka i soffan efter det. Jag tog en kort tur ut med Saga också men Tuva valde att stanna inne. Jag har inte hört något från RL efter vårt samtal i fredags. Han skulle fundera på en lösning över helgen men jag vet inte om något har kommit fram.

Precis som väntat kommer det inte att bli någon budgivning för oss nu heller. UP tyckte inte att någon av de fem hus vi såg i söndags kändes helt bra. Jag hade kunnat tänka mig två av dem men vi måste ju vara överens. Annars är det inte mycket att göra. Jag är besviken över det eftersom jag känner mig så otroligt trött på att leta och leta. Någon gång måste vi ju komma i mål. UP pratar om bilden av drömhuset och att det är den bilden vi ska sikta in oss på. Själv känner jag bara att med en sådan inställning kan vi leta för evigt. Lite flexibilitet måste vi ha.

Idag känns det som att våren äntligen har kommit. Jag längtar efter att få hänga undan vinterjackor och lägga undan stövlar, mössor och vantar. Det är bara att hålla ut - det blir ljusare och ljusare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida