torsdag 26 mars 2009

2009-03-26

Ultimatum
En olycka kommer sällan ensam, sägs det. Jag har pratat med UP om RL's ord om att han inte kan ta hand om katterna mer. Jag var förbannad över att RL's sambo ställer ultimatum så där. Men nu har UP gjort samma sak. Han sa rent ut att ta hand om katterna på heltid är inte OK för honom. Vi måste i första hand tänka på oss själva och inte på dem eller framför allt inte på RL och hans sambo. Jag kan förstå att RL känner sig pressad mellan mig, katterna och sin sambo men nu känner jag själv precis samma sak. Jag har mailat RL igen och sagt som det är, att ha katterna på heltid är inte OK för UP. Vi har kommit överens om delad vårdnad - hur löser vi det? UP verkar nästan vara öppen för förslaget att lämna bort katterna men det kommer inte att hända så länge jag lever åtminstone.

Jag vet inte vad jag ska göra nu. Vi har kämpat i alla år med att få Saga rumsren utan att lyckas. Hon har bättre och sämre perioder men det är aldrig helt bra. Att höra att även UP ställer ultimatum nu gör mig otroligt ledsen. Vad ska jag göra - börja leta efter en egen lägenhet igen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida