måndag 30 mars 2009

2009-03-30

Mycket att göra
I helgen har det blivit sommartid igen - skönt, långa ljusa kvällar som gör mig lite piggare. Jag har för tillfället en ganska lugn period på jobbet men det är desto mer att göra på fritiden. Jag och UP har en lång lista som vi aldrig verkar hinna klart med.

I lördags blev det ingen sovmorgon att tala om. I stället gick vi upp tidigt, tidigt och åkte iväg för att hämta ut en lastbil på Statoil. Vi skulle flytta ut våra möbler från LP's garage och skjutsa iväg dem till Myrorna i stället. Lite synd på sätt och vis, åtminstone sängarna hade jag gärna försökt sälja i stället. Men samtidigt gjorde vi en god gärning genom att ge bort allting till välgörande ändamål och det är dessutom skönt att vara klar med det här. Det gör nästa flytt lättare och vi slipper bekymret med var vi ska förvara alla extra möbler. På lördagen hann vi dessutom med en sväng till Röda Korset för att lämna lite andra småsaker som vi inte fått med oss tidigare och dessutom blev det en kort tur till Täby Centrum.

På lördagkvällen var det partydags. US hade sin årliga ärtsoppa-och-punsch-fest men till min glädje var vi faktiskt redan uppbokade på annat håll så vi tackade nej till honom. PR har fyllt 35 och jag och några andra av kollegorna med respektiven var bjudna på hennes cocktailmingel. Jag tog tillfället i akt att klä upp mig i tajta svarta klänningen och massor av pärlor och kände mig faktiskt riktigt fin hela kvällen. Jag köpte den här klänningen för många, många år sedan, men den funkar fortfarande och jag är stolt över att jag dessutom fortfarande kommer i den, även om den är tajt. Festen var trevlig och det var roligt att låta UP träffa mina kollegor också, och se vilka alla människor som jag har pratat så mycket om är.

Igår var det visningsdags. Fem olika husvisningar hade vi planerat in och det blev ett flängande under hela eftermiddagen. Två av husen kunde vi skriva av direkt. Det tredje, ett enplanshus, hade jag väldigt stora förväntningar på, men i verkligheten var det inte fullt så perfekt som jag hade väntat mig. Vi tittade dessutom på två parhus och de är båda mina favoriter. Ett av dem, i Näsby Park, är likadant som ett vi såg för något år sedan. Jag ville ha det då och jag vill ha det nu. Det är perfekt i storlek och planlösning, fräscht och välgjort - men dyrt. Säljarna har bott i huset i två år och de vill ha ut vad de gav för det själva, vilket är drygt 5 miljoner kronor. Både jag och UP vet redan nu att så mycket vill vi inte lägga för ett parhus, hur fint det än är. Frågan är om det alls är någon idé att bjuda då.

Det andra parhuset ligger i Visinge. Det är lite enklare, lite mindre och betydligt billigare. Jag gillade det huset också, mer än jag hade väntat mig. Det kräver lite jobb men kan bli riktigt bra och jag tilltalas av tanken att inte behöva ruinera oss för att bo bra. Det är inte perfekt men rätt så bra ändå och frågan är om det till och med är bra nog för oss att bo i. Jag funderar och funderar men har inte svaret ännu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida