måndag 6 april 2009

2009-04-06

Inredning i små steg
Den här helgen har våren brutit ut på allvar. I fredags var det hela 17º C när jag gick från jobbet och jag skippade min planerade träning, med dåligt samvete men ändå. Jag har haft fullt upp varje kväll i veckan som varit och ville helt enkelt bara vara ledig. Det blev en sväng till Hötorget i stället där jag köpte 20 ljusrosa tulpaner. UP kom dit och mötte mig när han hade slutat jobba och vi gick och köpte vitt vin och god mat som vi njöt av hemma. Vi såg Benjamin Buttons otroliga liv, som var bra men inte så fantastisk som jag hade väntat mig. En liten kvällspromenad med katterna blev det också.

På lördagen gick jag upp tidigt och gjorde frukost till oss eftersom vi skulle iväg ner till Vingåker för en shoppingdag. Det var en av UP's julklappar från mig, en dag i Vingåker med mig som personal shopper och smakråd till honom. Precis som förra gången när jag var där så hittade jag i princip ingenting till mig själv, förutom en rosa fleecejacka som jag i och för sig nog kommer att få användning för. Men jag köpte två sjalar till mamma, en tröja till pappa och röd plyschoverall och en tröja till SL. UP kom hem med ett par nya skor, tre par kalsonger, en grå kostym och två par jeans, så han fick desto mer utdelning. Det är konstigt - när jag går på stan i Stockholm hittar jag alltid saker att köpa, särskilt när jag inte planerar det. Men när jag verkligen tänker ut att jag ska gå och shoppa, särskilt i sällskap med andra, så hittar jag aldrig någonting. Då har jag lättare att hitta presenter till andra men ingenting till mig själv. Lite typiskt kan man tycka.

Söndagen var inte riktigt lika varm och solig som lördagen, men det passade ganska bra eftersom vi hade planerat att ha söndagen som en inredningsdag. Jag håller på att få ett bryt över den ständiga röran och alla omatchade möbler och prylar, så igår började vi med att snygga till i bokhyllorna i arbetsrummet. Vi åkte till Ikea och köpte på oss nya vita tidskriftsställ, papperssamlare och vita lådor för CD- och DVD-förvaring. Dessutom blev det storshopping i matväg och en otroligt god middag på det. Det känns som att uppförsbacken för att få snyggt i vårt hem är gigantisk och utan slut, men bara det här att få finare i bokhyllan är ändå ett steg i rätt riktning. Det går i alla fall framåt, även om det tar tid och även om det går i små, små steg.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida