fredag 3 april 2009

2009-04-03

En dag till
Äntligen fredag och jag önskar bara att dagen ska gå så fort som det bara är möjligt. Jag har mötet med TA idag som jag inte alls ser fram emot - kan egentligen knappt säga var felet ligger men mycket handlar det nog om mitt dåliga samvete över att jag inte har varit så effektiv som jag brukar under den senaste tiden. Å andra sidan har det inte heller varit så mycket att göra som det brukar vara och det påverkar självklart också - mindre att göra blir mindre gjort.

Efter jobbet ska jag för ovanlighetens skull gå och styrketräna på SATS. Jag går väldigt sällan iväg och tränar på gymmet bara själv eftersom jag tycker det är så tråkigt, men på sista tiden har det blivit så mycket cykelträning så nu måste jag variera mig lite. Överkroppen måste få sitt också.

Igår kväll var jag och EB på ett event på Connecta, deras så kallade inspirationskväll för tjejer. Ungefär 300 personer fanns på plats och vi minglade med gott bubbel och vin, god mat och föredrag av Anna Carrfors Bråkenhielm. Det var intressant att lyssna på henne - en mycket duktig och driftig kvinna som verkligen har tagit sig fram i livet. Mer sånt behövs!

Helgen blir fullspäckad som vanligt. I morgon ska vi åka ner till Vingåker för att leta kläder till Ulf i första hand. Han behöver en ny kostym och lite annat och själv får jag väl ta en runda och se vad som finns, även om jag inte direkt behöver något. En ny sommarjacka vore bra - jag har haft samma i flera år nu, men det är inget jätteakut. Förra gången jag var i Vingåker hittade jag ingenting till mig själv förutom en sjal och jag räknar inte med så mycket mer i morgon, men man vet aldrig. Kanske blir det något till SL om inte annat. Jag har frågat SS och HW om de vill åka med men hoppas halvt om halvt att de ska säga nej. En hel dag med HW är nog mer än jag orkar med. Vingåker är lite känsligt för mig eftersom UP's förra sambo bor där. Jag hoppas att vi inte ska stöta på henne för det vore jobbigt att se UP's reaktion. Jag har inga bra erfarenheter av sånt.

På söndag ska vi nog se till att komma ut på en skön lång promenad, men förutom det är det hemmafix som gäller. Vi ska hänga undan vinterkläder och försöka få ordning i arbetsrummet. Just nu är arbetsrummet det klart fulaste rummet i lägenheten. Det är alldeles för många saker där och allt har olika färger och mönster. Ingenting passar ihop och det ser hopplöst ut i största allmänhet. Helgens projekt blir att städa bokhyllorna och åka till Ikea och köpa nya tidskriftssamlare, vita likadana. Lite mer enhetligt och lugnare intryck. Jag vill ha ett nytt skrivbord också, vitt förstås, i stället för det fula slitna som står där nu. Ska jag vara ärlig så vill jag helst byta ut allt som finns i rummet, men det får kanske bli ett projekt för nästa bostad. Vi får börja med de saker och möbler som vi vet att vi kommer att behöva oavsett var vi bor, som skrivbordet och tidskriftssamlarna. På sikt hoppas jag även kunna byta ut bokhyllorna och stolen och jag vill mer än gärna bli av med den fula mattan som ligger där. Vi får se vad som går att göra men vi får i alla fall göra det bästa av den situation som är - det är inte mer med det.

Jag är otroligt rastlös nu. Det kryper i kroppen hela tiden, jag har svårt att sitta stilla och att koncentrera mig på jobbet är helt omöjligt. Tankarna far åt alla håll och jag har tusen saker jag vill göra, hellre än att sitta fast vid datorn. Jag hoppas att jag blir lugnare snart, att jag kan landa och komma till ro.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida