tisdag 7 april 2009

2009-04-07

Pannkaksmiddag
Jag tog en liten shoppingrunda på lunchen igår. Egentligen letade jag skor och jacka, men kom i stället hem med ett par mörkblå chinos med vida ben. Det är i och för sig inte fel heller - nya byxor är något jag behöver. Men skobehovet är akut också så jag får nog ta en runda till idag. Igår inleddes den lite lugnare träningsperioden som instruktören PA har utlovat. Det var en utmaning i sig, att köra ett helt cykelpass och aldrig gå för fullt, inte ta ut sig helt under hela passet. Det var en skön omväxling från de vanliga totalt utmattande passen vi brukar köra annars. I kväll är det body pump som jag inte har varit på på alldeles för länge. Det ska bli skönt det med!

Efter träningen åkte jag iväg till Södermalm för att träffa UP, LB och DH som vi träffade i Turkiet 2007. De är ett härligt par - hon från Sverige och han från Australien. De är löjligt lika, hade kunnat vara tvillingar både vad gäller utseende och personlighet. Jag har nog aldrig träffat ett par som passar bättre ihop än dem. Vi tog en öl på Tiffany's och gick sedan vidare för att äta middag på Fyra Knop. Jag har aldrig ätit där tidigare - stället är omåttligt populärt och alltid fullbokat, men LB hade varit förutseende och bokat bord redan dagen innan för säkerhets skull. Ska jag vara ärlig så blev jag inte alltför imponerad av maten. Efterrätten, söt pannkaka med glass, päron och massvis av chokladsås, var underbar - riktig barnmat som vi slukade. Men varmrätten var smaklös och kändes närmast okryddad. Men sällskapet var desto bättre och vi fick en rolig kväll tillsammans. Jag hoppas att det ska bli oftare i framtiden.

Idag är det exakt ett år sedan jag började på mitt jobb. Än idag tackar jag mig lyckliga stjärna för att jag kom iväg. Jag har haft flera dåliga jobb, men det förra är tveklöst det absoluta bottennappet. Hela livet har verkligen blivit bättre sedan jag kom iväg. Jobbet är någorlunda på plats nu och det är bara resten kvar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida