fredag 15 maj 2009

2009-05-15

Äntligen fredag!
Snart har även den här arbetsveckan gått. Jag känner mig mer effektiv nu - det är mycket att göra och det betyder också att jag gör mer. Träningen är också mer målinriktad eftersom jag verkligen vet vad jag jobbar för nu. Igår var det styrketräning och det var vansinnigt jobbigt särskilt för överkroppen. Jag kände av att jag fortfarande inte är helt frisk och med tanke på det tuffa cykelpasset i onsdags så valde jag att köra lite lättare benträning igår. Idag blir det cykel igen men jag ska se till att ta det lugnare eftersom förkylningen hänger kvar ännu. Jag har föreslagit för UP att vi ska träna på att gå i branta backar, till exempel upp för Hammarbybacken. Det är nog framför allt den typen av träning vi behöver nu.

UP hämtade mig efter träningen eftersom han ovanligt nog hade bilen i stan. Vi åt middag och satte och sedan och pratade Afrika. Jag har hunnit läsa på lite och vi tittade lite mer på Äventyrsresor och Lonely Planet. Safaridelen låter helt otroligt spännande - jag tror att den här upplevelsen kommer att bli fullständigt magisk. Berget känns det som att vi kommer att klara bara vi klarar av höjden. Det är ju det som är svårt att förutse. Jag minns att vi mådde rätt dåligt båda två när vi kom upp till Laban Rata på 3 300 meters höjd men nästa natt när vi gick upp till 4 100 meter kände vi inte av några problem med höjden. Förhoppningsvis blir det samma sak här - bara vi tar det lugnt och går i långsam takt så ska det förhoppningsvis gå bra. Sista biten blir tyngst, när vi går över snöfälten upp mot toppen. Där är det ungefär 15 grader kallt så det blir att packa med skidkläder och varma underställ för att klara klimatet. Vansinnigt spännande är det verkligen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida