tisdag 12 maj 2009

2009-05-12

Förkylt
Lördagens grillfest har satt sina tråkiga spår. Jag är genomförkyld så träningen får vänta. Jag hoppas på att tillfriskna till i morgon åtminstone. Sedan blir det förhoppningsvis träning onsdag, torsdag och fredag i stället.

I stället för träning gick jag en runda till BoConcept och Mio efter jobbet. Jag letade dels studiomöbler till jobbet och dels spanade jag förstås lite för egen räkning också. Jag kom hem med en vas och två ljuslyktor i pärlemorvitt från Mio. Jag tänker mig dem tillsammans i fönstret med vackra rosor eller någon annan blomma. Någon gång, i något hem, någonstans....

Hemmakvällen blev lugn. UP jobbade med ett föredrag och jag sydde och lagade kläder som jag borde ha fixat för länge sen. Vi pratade mycket om situationen med katterna också men kom som väntat inte fram till någon lösning. Jag måste skydda katterna här - jag är helt öppen för en lösning men inte på bekostnad av att de ska fara illa på något sätt. Det skrämmer och oroar att UP är beredd att ställa ultimatum som han gör - som att han kan bestämma sig för att han och jag inte alls har någon framtid tillsammans om jag ska ha katterna hos mig. Om vi skulle omplacera katterna helt och hållet skulle UP bli nöjd, RL skulle bli nöjd och hans sambo skulle bli nöjd. Men jag skulle må jättedåligt och jag tror att katterna skulle göra det också. För mig känns det inte alls som rätt beslut. Så frågan är vem som ska må dåligt - jag eller de andra? Hur mycket av mig själv och mina värderingar ska jag vara beredd att ge upp för min relation? UP pratar om att han måste må bra och att han måste få sova, och jag vet inte ens vad jag ska säga längre. Ska vi gå skilda vägar då, för att han inte kan sova bra om jag har katterna hos mig? Är det inte värt mer än så? Betyder vår framtid och våra drömmar så lite när allt kommer omkring? Jag har inga ord längre.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida