måndag 25 maj 2009

2009-05-25

Helvetet tur och retur
Jag kan inte hålla mig ifrån att läsa om Kilimanjaro så fort jag kommer åt det. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att få all den där informationen - en vandring upp till Kilis topp låter som en tur till helvetet. Många, många bryter och det låter som att alla blir jättesjuka på vägen upp. Man äter inte, man sover inte, man dricker inte utan går på mediciner, kräks upp det lilla man får i sig, har konstant dunkande huvudvärk och fryser halvt ihjäl. Jag undrar hur den här turen ska gå och om det egentligen bara är rena vansinnet av oss att ens försöka. Varför kan inte vi (jag...) vara som alla andra och bara åka till Medelhavet och sola i stället??

Något som slår mig nu är att det verkar som att varenda människa ska ha barn. Senaste jag fick höra om är KH och JD - precis som jag misstänkte efter att ha sett bilderna på henne på Facebook. Det ploppar ut barn var man än vänder sig. Jag önskar fortfarande att jag hade mer tid - det är fortfarande så mycket mer jag vill göra, sånt som inte blir lika enkelt och självklart när man har barn. Kommer jag någonsin bli redo för det livet?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida