fredag 29 maj 2009

2009-05-29

Gratis vin och reseinspiration
Igår besökte jag och UP resebyrån African Safari. De borde kunna det här med Tanzania. Och tja, kunnig var han kanske, killen vi träffade. Men lyhörd - inte mycket. Hur många gånger vi än upprepade att vi inte är intresserade av en lyxresa så fortsatte han ändå att försöka sälja på oss lyxhotell och skyhöga priser. Det är helt enkelt inte intressant och jag tror att vi kommer att fixa vår egen resa nu i stället, för att det ska bli gjort. Tiden springer ifrån oss, som sagt.

På kvällen gick jag, PR och EB till Café Opera för att dricka lite gratis vin. Det var mediamingel, massor av folk och hög volym, men vi drog oss undan i ett eget hörn och kunde faktiskt prata ordentligt också. Det var riktigt trevligt även om det blev tidig hemgång. Väl hemma gick jag ut med katterna och satte mig sedan vid datorn för att leta researrangörer. Till min glädje finns det en arrangör som ordnar resor som låter precis rätt för oss - man bor i tält på savannen och kan även besöka byar på landsbygden. Det är mer en resa i vår smak. Jag hoppas vi ska kunna få ihop det här nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida