onsdag 10 juni 2009

2009-06-10

Grått, grått
Nu undrar jag nästan om sommaren försvann när jag blinkade och det har hunnit bli oktober igen. Det regnar, himlen är jämngrå och termometern har parkerat runt 10 grader. Svensk sommar, som sagt!

Jag hade noll lust att träna igår - det verkar faktiskt vara en svacka nu - och gick på stan i stället en sväng innan jag åkte hem. Jag och UP tog en runda i Altorp i stället och den här gången tog jag mig runt de knappt 2,5 kilometrarna på 19 minuter med stavar i kuperad terräng. Jag går tillräckligt snabbt för att bli både svettig och andfådd och även om det inte är några långpass så tror jag ändå att det är bättre än ingenting. Vi får utöka dosen ännu mer nu under sommaren så att vi kommer i bra semesterform.

Kvällen bestod annars av middag, hemmafix, kvällspromenad med Saga och fortsatt Tanzania-planering. Vi lutar just nu åt att boka safari och bergsvandring med Tropical Trails. De har hyfsade priser och verkar seriösa och vettiga. Jag hoppas att vi kommer så långt att vi kan boka resan idag. Det brinner i knutarna nu, som vanligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida