onsdag 17 juni 2009

2009-06-17

Inställt
Det blev ingen träning igår heller. Min huvudvärk kom tillbaka nästan så fort jag kom till jobbet och sedan var det kört. Jag fick avboka och åka hem i stället.

Jag besökte Ethiopian Airlines på lunchen för att prata flygbokningar och kom tillbaka med bra och dåliga nyheter. De bra nyheterna är att det går att flyga ner till Arusha och hem från Zanzibar och till ett billigare pris än vi har kunnat hitta själva via internet. De dåliga nyheterna är att flyget från Stockholm till Arusha den 10 juli, när vi har tänkt åka, redan är fullbokat. Vi står på väntelistan så jag håller tummarna för att det ska lösa sig på något sätt. Jag har mailat till Tropical Trails för att meddela vilka datum vi vill ha safari och Kilimanjaro-turen så jag hoppas bara att vi inte är alldeles för sent ute även där. I så fall blir det ännu en lång process med att leta efter andra alternativ. Men där är vi inte ännu utan jag håller fortfarande tummarna för att det ska lösa sig på något sätt.

Jag ringde pappa på kvällen för att gratulera på 70-årsdagen och han lät glad och positiv, mer än jag har hört honom göra på väldigt länge. Han hade redan fullt upp med besök och folk som kom med presenter och tårta och bjöd in på fika och allt annat. Det märks att han är hemma i Frök - där är det som att ingenting har förändrats utan trots alla år han har bott i Stockholm så kommer det alltid att vara hans hem. Det är synd att inte mamma trivs där också.

I kväll ska jag träffa EE. Det är evigheter sedan vi sågs sist - hon är en av de personer jag mer eller mindre bröt all kontakt med i samband med Kroatienresan förra året. Jag är lite nervös för det - det är svårt att säga hur kvällen kommer att bli. Troligen blir det bara en vanlig kväll, trevligt att ses och sitta och prata om allt möjligt, som vanligt. Jag ska i alla fall träna först och förhoppningsvis få in lite ny energi också.

Våra midsommarplaner verkar inte riktigt bli som vi har hoppats. Igår fick UP tag i TM till sist och fick då höra att hon backar ur, hon har bestämt sig för andra planer än att vara med oss. Det är synd för det betyder att vi är utlämnade till SS och hennes hemska vänner, som jag inte för något i världen vill fira midsommar med. Nu har jag ju redan bestämt att åka till mamma på dagen men jag vet också att UP inte vill göra det så frågan är vad han kommer att ta sig för i stället. Det återstår att se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida