onsdag 1 juli 2009

2009-07-01

Lite mer är klart
Igår blev jag klar med några fler punkter inför resan. Jag handlade sollotion - spf 50 och 30 - och ett par kakhigröna vandrarbyxor som går att förkorta till shorts. De är allt annat än snygga men praktiska för att minimera packningen lite. Efter jobbet åkte jag och UP till Solna och shoppade mer där - kängor och tröja till UP, pannlampa och pengabälte till mig.

Väl hemma åt vi middag på balkongen och sedan satte UP sig och letade inrikesflyg från Arusha till Zanzibar. Åter igen har vi väntat för länge. Jag vet inte hur många gånger jag har tjatat om det men nu är det ganska kört, biljetterna är slut och vår planering efter Kilimanjaro är oviss. Det är onödigt och irriterande och jag vet inte riktigt hur vi ska lösa resebiten nu. Trots att vi har kommit en bit på vägen känner jag mig fortfarande jättestressad. Jag kommer nog inte kunna koppla av förrän i absolut sista sekunden. Det här sista-minuten-köret passar UP bra, han gör alltid så, men för mig är det rena undergången eftersom jag stressar sönder mig själv fullständigt av det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida