tisdag 30 juni 2009

2009-06-30

Bråttom, bråttom
Det är stressigt nu - det är bara förnamnet. Jag har börjat ta sommarlov från träningen för att få mer tid över för allt annat men det är knappt att det räcker ändå. Igår gick jag tidigare från jobbet för att fixa ett jobbärende och när det var klart gick jag vidare för att få klart med mina egna ärenden. Jag tänkte försöka fixa endagslinser inför resan, men har bestämt mig för att låta bli det ändå eftersom det är hutlöst dyrt. Bara linserna är en sak men för att få köpa dem måste jag dessutom göra en synundersökning, vilket känns som bortkastade pengar eftersom min syn inte är förändrad - det är bara en annan typ av linser jag vill ha. Men jag struntar i det ändå och kör på med mina vanliga månadslinser i stället.

Förutom linserna hade jag en lång lista av saker jag behöver skaffa inför resan. Jag hade hoppats kunna få tag i en hel del, men det var svårare än jag trodde. Det enda jag hittade var vandrarstrumpor så det köpte jag. Jag har dessutom sett ut en riktigt hög solskyddsfaktor så den får jag skaffa på lunchen. Men allt annat blev en flopp så här långt. Många av de supervarma kläder jag är ute efter går helt enkelt inte att få tag på så här mitt i sommaren och det som ändå finns kostar hur mycket som helst. Det är inte bra - jag vet ärligt talat inte hur jag ska lösa det just nu. Tiden räcker inte till. Jag skulle önska mig en vecka till innan avresan, eller åtminstone mer ledig tid.

En sak jag också gjorde igår var att springa in in ett antal brudaffärer som låg längs vägen. Jag har alltid tyckt det är roligt med vackra klänningar, och faktiskt hittade jag en drömklänning, nästan - kritvit, ovanligt nog, och otroligt vacker i sin enkelhet. Det var den enda klänningen bland mängderna som faktiskt stack ut genom att inte se ut som alla andra. När - om - nu det någonsin ska bli av, vill säga. Det är så mycket kvar i livet som ska falla på plats och min stress och frustration bara växer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida