torsdag 13 augusti 2009

2009-08-13

Vardag igen
I måndags började jag jobba igen. Jag kan inte säga att jag är glad för det - trots att jag har haft fyra veckors semester känns det alltid som att det är för lite. Det är OK att träffa jobbkompisarna igen - PR och EB är alltid roliga att umgås med. Men ändå. Alla krav, alla måsten, hela dagarna som försvinner. Den här veckan våndas jag för möte med chefen och sedan lönesamtal på det. Jag avskyr sånt - förväntar mig alltid att få skit för det ena eller det andra och har dåligt samvete för att jag inte jobbar flitigare utan låter tankarna vandra iväg åt alla andra håll i stället. Jag hoppas att det känns bättre nästa vecka när jag har hunnit vänja mig lite vid att vara tillbaka.

Någon träning blir det inte den här veckan. Jag har blivit förkyld, ont i halsen som inte ger sig. Det blir att vila en vecka till. Hade jag inte fått virus på min dator så hade jag nog försökt jobba hemifrån lite men som det är nu så funkar det ju inte.

På fredag efter jobbet ska jag och UP gå till Kaplans för att prata ringbeställningar. Jag gjorde mina förra ringar där också och hade turen att få ett riktigt bra pris eftersom jag kunde köpa stenarna begagnade på auktion. Jag hoppas på samma tur den här gången också. Igår gick jag in hos en guldbutik för att prova lite och känna efter med bredd och höjd på mina ringar. Som det känns nu så kommer jag att ha mina ringar 2,5 mm höga och totalt 11 mm breda - två likadana vitguldsringar med stenar som är 4 mm breda och mellan dem en slät ring i rött guld som blir lite smalare - just nu lutar jag åt 3 mm men kanske blir det bara 2 mm också. Jag får se hur det känns när jag har de andra ringarna klara. Jag beställer ingen slät ring just nu utan tar det längre fram. Hos guldbutiken igår fick jag ett totalpris på uppåt 70 000 kronor för alla mina ringar - helt galet dyrt. Det finns inte en chans att jag skulle betala så mycket - bara den släta guldringen skulle kosta över 7 000 kronor. Det är inte aktuellt för mig så jag kommer att leta efter en annan lösning med begagnade stenar i stället.

Stackars Saga har en knöl på svansen och jag måste ta henne till veterinären idag. Jag är orolig för att det ska vara något allvarligt men förhoppningsvis går det bra. Förhoppningsvis går jobbsamtalen bra också - men det återstår att se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida