fredag 14 augusti 2009

2009-08-14

Vänta och våndas
Igår åkte jag med Saga till veterinären för att titta på knölen på hennes svans. UP åkte direkt dit från Arlanda och det var skönt att ha hans stöd där ändå. Veterinären tittade och kände och sa att troligen är det en talgfylld körtel, men hon kunde inte utesluta att det skulle kunna vara en tumör eftersom Saga ändå är nio år och det är i den åldern sånt brukar börja komma. Mitt hjärta stannar nästan av skräck över att det skulle hända Saga någonting, att hon inte skulle bli gammal som jag har tänkt mig. Vi ska komma tillbaka till veterinären på måndag och då ska de operera bort knölen. Stackars liten, hon var jättestressad över att åka dit redan igår - första gången hon åker någonstans utan Tuva. Tuva var också orolig över att bli lämnad ensam hemma, de är ju vana att alltid ha sällskap av varandra. Förutom knölen på svansen ska de dessutom ta bort tandsten när Saga ändå är sövd och dessutom har hon fått order att banta så jag ska sätta både henne och Tuva på diet. Tråkigt men jag vet att det är nödvändigt. Väl hemma igen tröstade vi katterna med tonfisk. De var helt slutkörda resten av kvällen båda två och inte ens Saga ville gå ut och gå.

Senare på kvällen blev jag och UP rejält osams och även den här gången handlade det om hans förflutna, om alla saker och bilder som finns kvar. Som vanligt löser vi ingenting och som vanligt kommer vi inte framåt. Där har vi en låst situation, tyvärr. Det känns bättre idag men är alltid jobbigt när det händer.

Idag ska jag ha lönesamtal med TA. Jag våndas som alltid inför sånt här. Igår hade vi genomgångsmöte inför höstens olika projekt och det gick i och för sig bra. Men ändå. Jag har dåliga erfarenheter av sånt här och det sätter spår.

Efter jobbet ska jag gå till Kaplans och prata ringar och diamanter. Förhoppningsvis hinner UP dit också. Sedan får vi se vad vi gör. Det blir skönt när jobbveckan är över för den här gången - en mjukstart på hösten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida