tisdag 25 augusti 2009

2009-08-25

Officiellt
Jag och UP är officiellt förlovade sedan några dagar. Vi berättade för min familj i lördags och i söndags uppdaterade jag min info på Facebook - numera är det ju så man berättar saker för folk man inte träffar så ofta. PH ringde igår på jobbet och vi bestämde att äta lunch i stan i morgon. Det ska bli kul att träffa henne - det känns att det var länge sen sist och det finns massor att prata om.

Jobbet har känts lite bättre den här veckan. Jag har lyckats hålla mig lite mer fokuserad än förra veckan och det märks att det börjar bli mer att göra. Jag är mer stressad, förstås, och måste göra mer, snabbare, oftare. Och hösten har bara börjat. Träningen igår fick jag avboka. Jag fick migrän och då var det inte mycket att göra. Jag gick en sväng på stan och åkte sedan hem en kort stund innan det var dags att åka iväg och hämta UP vid tunnelbanan. Vi skulle på middag hos hans mamma som hade gäster, gamla vänner från England på besök. Även BP, MNP och CP var där. Middagen blev OK - trevlig även om jag som alltid tänker lite extra på uppförandet i deras sällskap. Precis när vi skulle gå hem berättade UP för AP i enrum att vi har förlovat oss. Hon blev alldeles tagen och tårögd och kramade om oss båda och självklart blev UP också rörd av att se henne. Det känns bra att det togs så väl emot av henne. Nu måste vi börja planera framtiden på allvar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida