måndag 24 augusti 2009

2009-08-24

I'm done
I fredags följde jag mycket motvilligt med UP på after work med gamla gänget på Soap Bar. Det kändes väldigt konstigt att komma dit. Det var inte alls många jag kände igen - ett fåtal personer bara, KH - jättegravid - och SL och AL och EE och ett par till. Allra konstigast var att se KH igen. Vi har inte träffats sedan den där hemska kvällen på Gerdas förra sommaren och jag har inte känt mig helt bekväm med situationen sedan dess. Nu vet jag egentligen inte om det blev så mycket bättre. Hon var som en total främling för mig, ställde inte en enda fråga om hur jag hade det och svarade kortfattat på mina frågor om henne. SL och AL var väl trevliga och EE också men jag kände ändå att jag inte var så intresserad. De samtalsämnen vi hade var ganska tråkiga och jag kände efter bara någon timme att det var dags för mig att åka hem. Jag var klar med det där, det gav ingenting utan kändes mer som slöseri med tid för mig. Det är helt enkelt inte mitt umgänge längre.

Det känns konstigt och lite sorgligt att det har blivit så fel mellan oss men nu vet jag i alla fall att det år som har gått inte har läkt många sår för mig - tvärtom, varje gång jag påminns så rivs de upp igen. Det bästa för mig är att hitta nya vägar, ett nytt liv som ersätter det gamla. Det borde inte vara omöjligt - jag är ju redan på väg. Det där livet är helt enkelt inte för mig längre och nu har jag fått svar på det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida