tisdag 3 februari 2009

2009-02-03

Aldrig
Jag är helt klart miljöskadad av dåliga arbetsgivare. Idag meddelade min nye chef TA att han ville äta lunch med mig i morgon, för att gå igenom lite om arbetsuppgifter, vad som är på gång och så. Direkt börjar oron krypa i mig. Jag tänker att nu är det kört, nu kommer jag att få skäll och kritik, nu kommer allt det dåliga fram ändå. Det är absurt. Jag har precis genomfört en framgångsrik konferens som hela företaget gillade och ändå blir jag skräckslagen över ett avslappnat möte med chefen. Varför har jag så svårt för sånt här? Är det mina dåliga erfarenheter som spökar igen? Vad har jag egentligen för anledning att oroa mig, innerst inne? Vad tror jag att jag har gjort för fel? Varför tror jag att det ska gå åt skogen? Jag har helt klart massor att jobba med.

Igår upptäckte jag att de fina rosa sammetskuddarna som SS tipsade mig om har kommit in på Åhléns igen. Jag ska dra med UP dit någon gång och visa upp dem men bara han gillar dem så köper jag några fina att ha i sovrummet. Det blir som jag har tänkt mig - beige säng, vitt sängöverkast (när jag nu hittar det) och rosa kuddar. Det blir fint tror jag, i rätt rum och rätt bostad. Jag har sett en lite finare tvättkorg också, en vit korg med blått foder. Den ser rätt så rymlig ut så jag funderar på om vi inte ska byta till den ändå, om UP också vill det. När vi ändå måste ha den stående i köket kan vi ju åtminstone ha en som ser bra ut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida