måndag 26 januari 2009

2009-01-26

Ta mig igenom
Helgen har varit lugn. Min energinivå är fortfarande obefintlig och nu handlar det mest av allt bara om att ta mig igenom den här veckan också, att klara av kick-offen, att inte gå under.

Jag jobbade hemifrån på fredagen vilket var riktigt skönt. Lite lugn och ro bara, det är vad jag behöver nu. Det var prat om after work på Hotellet och på Anglais på kvällen och sedan mailade UP och undrade om vi skulle gå på en sista minuten-balett på Operan, men jag tackade nej till allt. Orkade bara inte åka in, orkade inte vara bland folk. Jag kände mig bara låg, social och orkeslös. UP kom hem och jag tog mig ut på en kort promenad till Mörby, för att posta mitt paket med kläderna som inte passade och för att handla lite mat. Det gick åt skogen. Paketet var av någon outgrundlig anledning "ogiltigt" och den otrevlige postkillen kunde inte säga vad problemet var utan hävdade bara snorkigt att han minsann inte kunde skicka det där paketet åt mig. Sedan var retur-automaterna i mataffären borttagna för ombyggnad så jag fick vackert bara släpa med mig paketet och alla burkar och flaskor hem igen. Det blev för mycket, jag blev så tvärledsen över alltihop bara.

Jag och UP har haft en jobbig diskussion i fredags om porr. Det är ungefär som med strippan på JD's svensexa - jag går i taket och tycker det är för jävligt att UP har suttit och tittat på någon naken tjej som står och åmar sig framför honom när jag inte är där. Han tyckte så klart inte att det var så farligt. Samma sak med porrbilder - jag förkastar hela industrin och fattar inte varför UP ska ha med sånt att göra alls men han tycker inte att det är så allvarligt. Så är det ju alltid. Vi har så olika syn på allting. Jag har kanske extremt höga moraliska värderingar, vad vet jag, men det kan vara tufft ibland.

På lördagen åkte jag till Rotebro för att hälsa på mamma, pappa och Maja. Besöket blev faktiskt ovanligt bra, inte ett gräl utan allt flöt på med gott humör. Maja var gosig och spann som en flygmaskin så fort jag klappade henne, både mamma och pappa var på bra humör och på eftermiddagen kom en tjej och köpte min cykel för 1 900 kronor - skönt att ha kommit framåt och blivit av med åtminstone en sak. Med våra övriga möbler har vi inte kommit så långt, och vi måste snart komma fram till ett beslut eftersom LP snart ska flytta in i sitt hus och då måste ha garaget. Då måste våra möbler ut, antingen till Myrorna eller någon annanstans, och det måste vi bestämma oss för snart.

Eftermiddagen i Rotebro blev lugn och skön. Jag och mamma tog en kort promenad i slasket och sedan åkte jag hem tidigt på kvällen. UP var ute med grabbgänget så jag tog en skön hemmakväll med god middag och smågodis. Faktiskt var det jätteskönt att bara få vila ut så där, i lugn och ro. UP kom hem efter att jag hade somnat men sa också att han hade saknat mig så mycket när han var ute, trots att de hade roligt. Jag kan känna igen det - jag brukar känna samma sak när jag gör saker utan honom. Även om man har roligt så är man inte helt närvarande eftersom man saknar den andra hela tiden.

Igår firade vi 26 månader. Det är ju inget jubileum så, men varje månad den 25 brukar vi försöka göra någonting lite mer speciellt - kanske äta en extra god middag, hitta på någon aktivitet tillsammans eller bara umgås lite extra. Igår firade vi med att gå ut och äta brunch på Mornington. Det var gott om än trots allt ändå inte lika bra som Strand, i mitt tycke. Tråkigt nog var jag inte helt på topp utan började nästan må illa efter maten.

På eftermiddagen tog vi en shoppingrunda på stan. Det här hade jag verkligen sett fram emot - jag hade för en gångs skull en del extra pengar och såg fram emot att unna mig något extra. Men så blev det naturligtvis inte. Nästan hela eftermiddagen ägnades åt att gå i herrbutiker och UP kom hem med hela fyra nya tröjor. Själv provade jag några få plagg i desperation, eftersom jag så gärna ville köpa någonting, men det blev inget i alla fall. Jag var faktiskt riktigt besviken när vi åkte hem igen, trots att jag egentligen har alla kläder jag behöver.

Resten av kvällen blev lugn, enkel middag och tidigt i säng. Jag orkar inte mer än så nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida