måndag 12 januari 2009

2009-01-12

Familj, vänner och flyttstädning
Helgen har varit hektisk. Jag skippade after work med kollegorna för att i stället flytta de sista möblerna från UP och mig. Det visade sig ta betydligt längre tid än vi hade räknat med och var dessutom betydligt tyngre och jobbigare att bära och lasta än det vi redan var klara med. Först klockan två på natten var vi hemma i lägenheten igen, helt slutkörda men med alla möbler på plats åtminstone.

På lördagen var det dop för SL i Enskede kyrka, samma kyrka som där C och Ø gifte sig för ett och ett halvt år sedan. Det var ett lagom stort dop med närmaste familjerna och vännerna. Dopet var fint och UP blev tårögd när solisterna sjöng vackra "Ett liv för mig". Han är underbar på det sättet, att han kan visa så mycket känslor.

Efter dopet var det fika i församlingshuset, gott och trevligt, och vi hann med en snabb sväng hem för att byta kläder innan det var dags att åka iväg på nästa sammankomst, en middag hos JSk och HE som är ett etablerat par nu, tydligen. Lite märkligt är det att se dem tillsammans men de verkar faktiskt riktigt kära ändå. BC och HT och deras lilla son var med också och det var gott och trevligt även om jag var väldigt tröttt och inte orkade var helt taggad hela kvällen. I vanlig ordning tyckte jag att BC blev lite väl dominant i samtalet efter ett tag. Hon är trevlig men jag kan bli lite trött på det där att vad man än pratar om så vet hon bäst. Jag skulle inte kalla henne för besserwisser men det finns helt klart tendenser. BC och HT ska gifta sig i juni så vi får se om vi blir bjudna. Jag känner dem ju inte särskilt väl men UP är lite närmare i alla fall.

När vi åkte hem pratade vi om saker vi ska göra under 2009 och UP tog till min stora förvåning upp ämnet förlovning och bröllop. Han upphör aldrig att överraska mig men det är fantastiskt att få veta att han faktiskt tänker i de banorna, att han funderar på det precis som jag. Det känns stort.

Söndagen var inte alltför spännande - vi ägnade hela dagen åt att röja i våra båda lägenheter. Resultatet blev i alla fall bra - vi hann städa klart två av mina rum samt alla garderober och fick dessutom ner en hel massa kartonger och kläder i källaren. Nu är det bara resten kvar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida