torsdag 29 januari 2009

2009-01-29

Bära eller brista
Idag är det dags - idag efter jobbet åker vi hela företaget till Sälen. Jag har lagt ner oräkneliga timmar på att förbereda allting och oavsett hur allt avlöper så kan jag åtminstone säga att jag har gjort mitt absolut bästa för att göra den här resan så bra som möjligt för alla. Jag vet att jag aldrig själv blir nöjd. Jag vet att oavsett hur bra feedback jag får så kommer jag alltid själv tycka att jag borde ha gjort mer, bättre ändå. För en gångs skull ska jag försöka att inte tänka så men jag vet också att jag inte kommer att kunna slappna av förrän på måndag när jag hör folk säga att de är nöjda. Så är det ju.

UP åker också till Sälen idag, den årliga grabbresan, den tredje sedan vi träffades. De ska vara i Hundfjället och vi i Stöten och antagligen kommer vi inte att kunna ses alls, trots att vi är så pass nära varandra. Han kommer att ha en rolig semesterresa med kompisarna; för mig blir det en hel helg med jobb.

Jag vet inte hur många gånger jag har önskat att jag fick slippa ifrån hela resan. Bara hitta en ursäkt, vad som helst, som kunde göra att jag inte behövde åka med. För jag åker ju inte skidor. Jag har inte ens något större intresse för att lära mig. Jag skulle hellre göra vad som helst förutom det här. Men nu är det som det är. Jag ska bara genomföra det, bara få det gjort. Om fyra dagar är det över.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida