tisdag 4 november 2008

2008-11-04

Jag har kapitulerat
Jag har gett upp kampen mot marknaden och gått med på att sänka priset för min bostad. Vi sänker med 100 000 kronor, till 1 150 000. I mina ögon är det ett skitpris och jag både vill och inte vill sälja till det priset. Jag har bestämt mig för två visningar till och går det inte då så drar jag tillbaka lägenheten helt och hållet och skjuter försäljningen på framtiden i stället. Jag vill sälja för att någon gång kunna flytta ihop med UP och köpa något nytt tillsammans. Samtidigt känns det som att jag gör en förlust, nästan, fast det inte är sant. Men jag säljer lägenheten för långt mindre än den är värd för mig och det smärtar.

Om en stund ska jag hålla föredrag på informationsmötet på jobbet. Jag våndas. Jag har inte hållit några föredrag på evigheter och är klart ringrostig. Det blir jättekort och är absolut inget att oroa sig för, egentligen, men ändå är jag nervös, rädd att säga och göra fel, att göra bort mig inför hela företaget. Jag hoppas att det ska gå bra och fort så att jag slipper tänka mer på det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida