fredag 17 oktober 2008

2008-10-17

Förberedelser
Gårdagen flög iväg. Jag hade massor att göra på jobbet och efter all positiv feedback från teknikerträffen var det bara att börja jobba med nästa event, vår årliga innebandyturnering. Inbjudan ligger ute och det är bara att börja fixa allt. Tur att jag har rutin.

Efter jobbet åkte jag och UP iväg till Fredells för att försöka hitta golvbrädor likadana som dem i hallen som blivit skadade. Det gick inte kan jag säga. Jag fick tag i ett paket som jag trodde var samma men när vi väl kom hem stämde de inte i alla fall. Det blir till att lämna tillbaka och acceptera att mitt golv inte kommer att vara perfekt. Hoppas folk inte tänker alltför mycket på det. Jag har åtminstone gjort mitt bästa.

Vi åt middag hemma och sedan var det dags att börja jobba. Jag satte UP på att måla - det har hunnit bli lite skavanker här och där som han fick måla över. Han höll på hela kvällen och resultatet blev jättefint! Trots att det är små skillnader gör det stor skillnad. Själv ägnade jag mig åt att städa - dammsög möbler och dammtorkade, fixade krukväxterna och annat. Jag upptäckte att jag måste byta tre glödlampor i mina spotlights i hallen, jag ska köpa fler blommor och kryddväxter och sedan är det också kvar att dammsuga och torka alla golv, plocka undan ännu mer och förstås städa badrummet så att det glänser. Jag fattar inte hur vi ska hinna allt. Tur att vi är två om det så att vi kan hjälpas åt. Nu vill jag bara komma igång!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida