måndag 13 oktober 2008

2008-10-13

Den bästa helgen på länge
Den här helgen har varit underbar. Jag och UP struntade i allt vad sociala måsten heter och åkte ut på landet i stället. Vi hade fått låna LP's torp utanför Nyköping - ett enkelt litet hus med bara det allra nödvändigaste i bekvämlighetsväg.

Vi åkte iväg på lördag förmiddag och gjorde ett stopp i Nyköping för att gå runt och titta lite, äta lunch och bekanta oss med staden. Sedan åkte vi vidare ut till torpet och så lugn och avslappnad som jag var där har jag inte varit på väldigt, väldigt länge. Vi lagade god mat, promenerade, gick flera timmar i skogen och plockade litervis med trattkantareller, såg en film - bara njöt av lugnet och varandras sällskap. Jag ägnade helgens bal en tanke då och då men var bara så glad och nöjd över att jag inte var där utan att jag hade valt det bästa möjliga sällskapet i stället. Allt är bra nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida